woensdag 17 juli 2024

Dag twee

Vandaag opnieuw om 05.30 gestart. 

Gisteravond aten de zes wandelende gasten van Agnes gezamenlijk in ons appartement. Ik had maandagmiddag chorizoschotel gemaakt dus die hoefde ik alleen op te warmen en nog rijst te koken. 
De ander twee wandelgasten zijn voor ons nieuw maar het klikte heel goed. Dus ook vandaag gezamenlijk eten maar dat wordt door een ander verzorgd.

De nieuwe manier van starten heeft beslist een voordeel qua snelheid. En……ook een nadeel qua snelheid ook al doet dat zich wat later op de dag gelden.


Donkere wolken boven de stad maar het bleef droog. En eigenlijk vind ik het licht zoveel mooier met een beslagen lucht.


Op een van de viaducten weer een echt Nijmeegse moment. Er werd lang en luid getoeterd na wat zwaaien.

Vandaag wel wat minder gesprekken. Dat werd trouwens volledig gecompenseerd door het ontbijt dat we in Wijchen van Karin en Mat kregen voorgeschoteld. Ik was er al een kwartier voordat Rick en Damian aankwamen.
Maar nog leuker en verrassender was dat een vriendin ons kwam aanmoedigen. Ze kon niet bij ons feestje zijn en vond dit een een leuk alternatief. En dat was het. 
De ontmoeting was in samenspraak met Karin voorbereid.


We zouden eigenlijk langer hebben willen blijven maar tja, die wandeldrang. 


Na Wijchen is het nog ongeveer ongeveer 17 kilometer en die liepen we samen. En dan bedoel ik samen met Rick en Damian.
Echt heel gezellig.


Niet alleen vanwege de lange pauze een uur later aan de finish. Ook door de snelle start, waar iedereen zo vroeg mogelijk aanwezig is, zitten de wandelaars heel dicht op elkaar. Vanaf een uur of tien stroopt het in de verschillende dorpen op en kan er slechts stapvoets gelopen worden.
Ik vraag me af of volgend jaar dezelfde startprocedure gevolgd gaat worden want er wordt nogal gemopperd.


Op het aankomstplein speelde een orkestje wat de feestvreugde verhoogde.

Inmiddels lekker gedoucht en gerelaxed op de bank gaan we zo aan tafel.


Een dan zit dag twee er ook alweer op.

Met groeten Ton

7 opmerkingen:

Petra zei

Goed gedaan weer, en wat fijn dat het droog bleef. Hier vanmorgen beetje zon s’middags net zo grijs als bij jullie. En gezellig om samen te eten, suc6 voor morgen hopelijk weer een mooie wandel dag. Groetjes Petra

Petra1945 zei

En... ook deze dag geen blaren?
Doet me goed te zien dat jullie ook roze polo's dragen.

An uit de zaanstreek zei

Jullie hebben t naar jullie zin, goed om te lezen! Op naar dag drie!

Charlie zei

Ziet er allemaal reuze goed uit! Gister op tv over de 4-daagse wist men geen antwoord op de vraag “vanwaar roze woensdag, blauwe dinsdag, witte do.dag?” Kennen jullie de beteken is van de “gekleurde” dagen? Veel wandel plezier.

Y. Schoutsen zei

Klinkt als gezellig en goed vol te houden tot nu toe.

Anoniem zei

Zo Ton, ik heb ff bijgelegen van de afgelopen periode. Ben ik weer helemaal bij! Erg gezellig en wat hebben we jaar veel gezien in de afgelopen 2 weken … misschien toch leuker om in Nederland te wonen …. 😂😂

Zet ‘m op en we zien elkaar morgen hopelijk nog ergens onderweg … met een gladiool!!

Karin en Math

Marthy zei

Fijn Ton, dat het goed gaat. Ik hoor niets over je voeten dus ik neem aan dat je geen blaren hebt. Morgen mogen jullie 10km minder lopen.