vrijdag 12 juli 2024

Hoogtepunt op hoogtepunt

En daar dan een week lang geen blog aan wijden.

Het eerst volgende hoogtepunt, na ons feestje, was een prikbehandeling van mijn Dupuytren vinger. Links ditmaal.


Dat ging van een leiendakje en ik stond zelfs eerder buiten het ziekenhuis dan de eigenlijke afspraaktijd.
Ik ben altijd te vroeg op een afspraak en een seconde nadat ik me digitaal had aangemeld kwam er een medewerker aanlopen die de naam noemde van de volgende patiƫnt.
Geen gehoor.
Nog een naam.
Geen gehoor.
Meneer Van der Molen dan?
Ja, riep ik verbaasd.

Bleek dat ze vooruit liepen met de behandelingen. En ze waren blij dat ik dan weer ruim een half uur voor de afspraak aanwezig was.
Dus stond ik om 14.00 uur buiten terwijl de afspraak voor 14.05 stond.

En…slechts drie kleine wondjes.


De volgende dag. Heerlijk weer. Zo tegen vijven op het balkonnetje een fles champagne soldaat gemaakt.

Woensdag kregen we een lunch aangeboden. In Schagen. Heel genoeglijk en heerlijk.



En gisteravond het concert van Excelsior. Het koor uit Dirkshorn waar we min of meer geadopteerd zijn en we mee mochten zingen tijdens het dubbelconcert met Swing. Swing is een koor uit onze voormalige woonplaats Heiloo.

Niet alleen een goed  en zeer afwisselend concert maar ook leuk om herkend te worden worden door verschillende leden van Swing.
Kortom: een geweldige avond met een afsluitend borreluurtje.

We mochten ook twee mensen uitnodigen, kaartjes gratis, en buurvrouw nam die graag aan en nam ook een vriendin mee.
En met buuf konden we mee terug naar huis rijden.

Heel prettig allemaal.

Minder fijn was dan wel dat ik begin vorige week tijdens het koken van zwartebessen zat te klungelen met twee pannetjes. Dat resulteerde in een flinke brandwond op mijn onderarm.
Nooit tijdens mijn werkzame leven als kok dat ik zo’n grote brandwond opliep.

Inmiddels geneest het goed maar ziet het er nog wel wat naar uit.


Vanmiddag een dienst in het hospice. Daarom staat de rugzak al ingepakt om morgenochtend richting Nijmegen te vertrekken voor de Vierdaagse.
We gaan dit jaar zo vroeg omdat we een morgenavond een feestje in Wijchen hebben.


Met groeten Ton

7 opmerkingen:

Jan uit Perth zei

Ha Ton & Rick, doe Nijmegen de groetjes van mij en heb een fijne tijd daar!

miekequilt zei

Twee keer gedoe aan je handen/ armen. Gelukkig niet aan je voeten, want die heb je nog een paar dagen echt nodig. Succes met de Vierdaagse!

Willem zei

Dupuytren kwam me vaag bekend voor maar heb het toch maar even gegoogeld. Kwam ik er achter het zelf ook te hebben en het er al eens met de fysiotherapeut over gehad had. Hij stelde mij gerust met de mededeling dat, zolang je je hand nog vlak op tafel leggen kunt en je vingertoppen vrij krijgt van het tafelblad, je je nog geen zorgen maken hoeft.
Ik kan dat nog steeds en ben voorlopig weer gerustgesteld.
Wist niet dat het een betrekkelijk kleine ingreep was om er wat aan te doen. Dat geeft me weer extra moed, en waarschijnlijk mijn 3 broers ook. Het zal wel een erfelijkheidskwestie zijn, want we hebben alle vier die verschijnselen, en controleren dat regelmatig door 'hand-op-de-tafel-legging'
Nare brandwond die je opgelopen hebt. De wond geneest in ieder geval mooi, afgaand op de foto. Er meteen wat vettigs opgesmeerd? Tijdens mijn militaire diensttijd werkte ik in de keuken en als je een brandwond/wondje opliep dan was het eerste wat je deed er wat vettigs, meestal boter, op te smeren. Toen ik dat een keer tijdens EHBO-les vertelde kreeg de instructrice bijkans een hartverzakking en we kregen een verhaal over ontstekingen die je dan zou krijgen, en nog meer rampen. Het gekke was dat ik geen van mijn collega-koks met nare brandwonden op armen en hand zag en dat waren toch allemaal beroepskoks, maar dat we wel allemaal wat vettigs op een brandwond smeerden.

Mevrouw Niekje zei

Leuk, ik wist niet dat je kok was in je werkende leven. In een restaurant, of instellingskeuken? En volgens mij vind je het nog steeds leuk om te koken en te bakken, ik denk nu even aan de grote Portugese custardtaart! Succes met de Vierdaagse beiden!

Marthy zei

Veel succes op de vierdaagse Ton en je hoeft er gelukkig niet op je handen te lopen.

Y. Schoutsen zei

Fijn zo in Nederland te zijn. Succes in Nijmegen!! Op naar het volgende hoogtepunt

sjannesblog.com zei

Heb het goed bij de Vierdaagse!!