dinsdag 9 april 2024

Caminho Portugues, dag twaalf

Van Sernadelo naar Ãgueda, 24 kilometer, 32668 stappen.

Wonderlijk genoeg werd er nauwelijks gesnurkt en was het bijzonder rustig in de slaapzaal. En dat met 12 pelgrims.
We sliepen dus heerlijk en werden dan ook zeer uitgerust wakker. 
Om zeven uur de straat op. Koud maar het rook zo heerlijk fris, alsof het had gevroren.
De jassen moesten dan ook aan.
Het eerste stuk van de route ging door wat bebouwing en wat later door het bos. 



En is het dan niet aardig dat er mensen zijn die een bank neer hebben gezet voor de vermoeide pelgrim 


Het is altijd een verrassing wat er na een klim te zien is. Een mooi dal.


Daarna was het wel een beetje over met mooi. Industrieterrein op industrieterrein.


En daarna nog een behoorlijk stuk door een wijk waar grote huizen stonden maar wel met hoge muren ervoor.


Na 22 kilometer vanaf een toppie, zicht op ons slaapdorp.


Groene vingers kan je overal hebben.


Zo tegen 13.30 in de herberg. Eerst douchen en wassen. En daarna met de Australische pelgrims naar de LIDL voor gezamenlijke inkopen. Ik ga voor het eerst deze tocht een maaltijd bereiden.



Heerlijk om weer eens een gezonde voedzame maaltijd naar binnen te werken. Met groenten en als nagerecht yoghurt met verse aardbeien.


Met groeten Ton


5 opmerkingen:

Francien. zei

Dat huis met al die manden!!!
Hier is het weer wat omgeslagen. Stuk kouder.
Succes voor morgen.
Groet uit de Liemers.
Francien.

miekequilt zei

Fijn om weer eens vers te eten. Ziet er lekker uit. Succes morgen.

KnutzEls zei

Elke dag zulke flinke einden lopen, dan moeten jullie ook goed eten. Het zal goed gesmaakt hebben 👍🍀

Charlie zei

Wat een prachtige blauwe lucht. Dus bij deze slaapplaats mogelijkheid om zelf te koken en gezellig de maaltijd op te peuzelen met de Aussies! Buen camino.

Marleen zei

Jij met je pastel de nata...ik had er nog nooit van gehoord. Maar nadat je er de afgelopen weken veelvuldig over geblogt had, was ik toch wel erg nieuwsgierig. Tot mijn grote verbazing zag ik ze vanmorgen bij de AH liggen. Tja, en dan mòet je wel ;) Ik heb er één op jullie gezondheid gegeten, haha! Was erg lekker. Kan me voorstellen dat als ze ècht vers zijn ze nóg lekkerder zijn!
Groetjes,
Marleen