zaterdag 2 maart 2024

Verontrustend of gewoon slecht

Als je je eenzaam voelt kom je maar lunchen.

Dus reed ik vanmiddag het dal in en door op weg naar de vrienden voor een heerlijke rijsttafel. Ook zijn ze zo aardig om de komende maanden voor het wormenhotel en de kamerpalm te zorgen.

De atmosfeer in een dal is totaal anders dan bij ons op de kam: het is er beschutter en groener.



En…..er is een punt waar water over de weg stroomt waarvan Rick altijd roept dat het uit onze arroyo komt. En daar heeft hij gelijk in. Nou ja, het is niet onze arroyo maar de arroyo die op onze kam begint.



Het water druppelt uit de rots. In de rode rondjes zijn vallende druppels te zien.



Wat verder weg is de hele arroyo te zien. Te beginnen bij het riet rechts onder op de foto. Omhoog via de elektriciteitsmast en links van de twee huizen. Dan via een duiker onder de weg waarvan de stapelmuur en vangrail te zien zijn. Verder schuin omhoog om net links naast het huis van de buren boven op de kam uit te komen. Of eigenlijk beter: te beginnen.



Eenmaal thuis maakte ik deze foto. Het begin van de Arroyo bevind zich achter de cactus, gaat verder links van de boom in het midden naar beneden. Ik schat dat het verval wel een meter of tweehonderd is. De weg waar ik de eerdere foto’s maakte is rechts van de boomkruin te zien.

Inmiddels is het leeg op de terrassen. De potplanten staan op verschillende plaatsen in de tuin aan het watersysteem. Ook in huis is het wat ongezellig: want wat is een huis zonder planten? 

Ik propte alle wandelspullen in mijn rugzak voor een weegmoment: 8,4 kilo. Dan komt er nog wel dagproviand, water en een Ipad bij. Maar ik ben tevreden.

Vanavond haal ik Rick weer van het vliegveld en dan hebben we morgen nog voor het kuisen van de woning en het zetten van de puntjes op de i. Maandag showen we de wandelaankopen die we deden van de tegoedbon die Rick kreeg van het koor. Ook halen we nog een stempel voor in het paspoort op het gemeentehuis en dan vertrekken we dinsdagochtend.

De weersvoorspellingen zijn soms verontrustend om wat later weer gewoon slecht te zijn. Of nou ja, eigenlijk goed want regen hebben we nodig. Een dag zou er zelfs 97 millimeter vallen. Gelukkig is dat teruggebracht tot 31 maar dan wel drie dagen achterelkaar. De eerste twee wandeldagen zouden droog zijn.
We gaan het zien. Pelgrims zijn vaak mazzel.



Met groeten Ton

Ps. tuurlijk schrijf ik weer een dagverslag met foto’s.

13 opmerkingen:

miekequilt zei

Jullie zijn weer goed voorbereid. Ik wens jullie veel sterkte, succes en plezier.

Thérèse zei

Sterkte en hopelijk toch wel zon.Loopt zoveel fijner.

Bertiebo zei

Veel pezier en veel succes!

Petra1945 zei

Gelukkig... van dat dagverslag dan, hé. Ik kijk er altijd naar uit.

Jan uit Perth zei

Looking forward, Ton & Rick, naar jullie verslaggeving van die wonderbaarlijke wandeltocht...: WOW, haaast zes weken! Alle goeds gewenst en "stay OK" ;-)!

Y. Schoutsen zei

Wat een leuke blogs weer Ton. Ik had nog nooit van een arroyo gehoord.
De wormen blijven goed verzorgd achter, fijn. En jullie rugzakken zijn weer gepakt. Netjes, het gewicht tot nu toe.
Groetjes van Yvonne

Emie zei

Heel veel wandelplezier samen! Kijk weer uit naar het dagelijks verslag.

An uit de Zaanstreek zei

Vanuit Wormer mooie wandeldagen toegewenst en ook ik kijk weer uit naar de verslagen, t blijft n feestje om die te lezen!

Anoniem zei

Ik kijk er naaruit, succes mannen🥾

Anoniem zei

Vooral veel plezier en genieten van alles!! We lezen met jullie mee😘

Frits en Henrilet zei

Heel veel plezier samen en vooral veel genieten! We lezen met jullie mee 😘

Della and Tracy zei

Good luck both of you. We will follow your progress with interest. xx

Frank de Jong zei

Hallo Rick en Ton, we wensen jullie een prachtig wandelavontuur toe. Geniet en niet met mate van al het moois dat je ongetwijfeld tegenkomt op de wandeling. Frank en Johan