vrijdag 27 oktober 2023

Verwend



Als een voorbode was er woensdag een prachtig oranje zonsondergang.



Vijfenzestig.

Ik weet nog dat mijn vader die leeftijd bereikte en ik dacht: wat oud. 
En nu? Nu denk ik dat dat helemaal niet zo oud is. Wel jammer dat ik twee jaar langer op AOW en pensioen moet wachten. Maar ach: leef ik niet al jaren in een door onszelf gecreëerde gepensioneerde wereld.

‘s Nachts om 04.00 uur werd ik al door Rick toegezongen.
Wel wat vroeg maar vanwege het nachtelijk toiletbezoek waren we beiden wakker anders zou ik toch wat minder blij zijn geworden. Kom niet aan mijn nachtrust.

Ik kreeg een mooi gedicht van Rick dat begeleidde de kadoos. Een rugzak, en een grote terracottapot.


‘s Middag kwamen de gasten, zes man sterk. Vanwege de wat sterke wind zaten we aan de luwe kant onder de boom. 
Deze plek werd alom geprezen en waarom we hier eigenlijk met eerdere verjaardagen niet zaten.


Wat kreeg ik nog meer als kadoos? 
Een tuinplant, flessen bubbels, een wijnkoeler, een tegoedbon voor een dagtrip, bonbons en…….champagneglazen.

Met Rick’s verjaardag waren er meer gasten dan dat ik wijnglazen had en kreeg de laatst aangekomen gast wijn uit een theeglas. Daar kwam behoorlijk commentaar op. Dus kreeg ik nu een doos champagneglazen.

Tussendoor stroomden er berichtjes binnen en belde zwager, zus en neef. Met de eerste twee belde ik terwijl ik nog lekker in bed lag. 
Kortom: een leuke dag waarin ik behoorlijk verwend werd. 

Vanmorgen nagenieten en snoepen van de bonbons.


Met groeten Ton.

14 opmerkingen:

Marleen zei

Nog gefeliciteerd, Ton!! Nee, 65 is niet oud en daarbij": je bent zo oud als je jezelf voelt ;) 25 in jouw geval, me dunkt :D

Anoniem zei

Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Je hebt zo te zien een heerlijke dag gehad. En inderdaad 65 is helemaal niet oud. Groetjes, Bernadette

Francien. zei

Hiep hiep hoera!!!!!.
En 65 jaar, dan ben je nog een jonkie.
Van uit een kletsnatte Achterhoek de hartelijke groeten.
Francien.

Petra zei

Hallo Ton, nog van harte gefeliciteerd en 65 wat een prachtige leeftijd nog vele jaren in goede gezondheid gewenst. En ziet er gezellig uit zo op dat plekje met je gasten. Lieve groet Petra

Willem zei

Gefeliciteerd met je 65e verjaardag.
Het is inderdaad waar; toen je jong was, was 65 echt oud en nu je zelf die leeftijd bereikt hebt voel je je nog op geen stukken na zo. Op een of andere wijze verleg je constant je grenzen. Ikzelf ben nu bijna 80 en toen mijn grootvader dat ook werd, vond ik, toen 17, hem toch een oude man! Bij mijn vader had ik dat gevoel al veel minder en voor ik me er goed van bewust was, ben ik zelf ook gaan behoren tot die categorie.
Merk wel aan mijn kinderen dat ze wat voorzichtiger omgaan met hun ouders dan 10 jaar geleden. Dus het zal wel zo zijn dat wij ouderen, ook in de ogen van jongeren echt zijn gaan behoren tot 'de oudjes'. In dat opzicht veranderen de tijden waarschijnlijk weinig.

An uit de Zaanstreek zei

Van harte gefeliciteerd en nog vele gelukkige en gezonde jaren toegewenst! 🌸🌸🌸

Ton zei

Aan allen, Dank voor de felicitaties. Met groetenTon

Jan uit Perth zei

Van harte, Ton ;-)!

miekequilt zei

Heerlijk om je verjaardag buiten te kunnen vieren. Gefeliciteerd hiermee en met het mooie getal 65!

Ton zei

Hoi Jan en Mieke, Dank voor de felicitaties en het is een voorecht om een verjaardag in oktober nog heerlijk buiten te vieren. Met groetenTon

Mevrouw Niekje zei

Beste Ton, heel hartelijk gefeliciteerd!! Ik ben di 24/10 56 geworden. Vond ik vroeger ook oud, maar nu.... Wel al bedacht dat ik eens ga nadenken over mijn pensioenleeftijd (niet de aow-leeftijd, die is 67 jaar en 9 maanden voor mijn leeftijdsgroep en dat vind ik denk ik te lang!).

Jan zei

Nog van harte gefeliciteerd Ton op naar het pensioen 67 +

Y. Schoutsen zei

Van harte gefeliciteerd!

Ton zei

Hoi Mevrouw Niekje, Jan en Yvonne, Dank voor de felicitaties. Met groetenTon