donderdag 12 oktober 2023

Vertrokken naar het zuiden

De meeste zwaluwen zijn vertrokken en de bijeneters heb ik al een paar dagen niet meer gehoord.  
Vertrokken naar het zuiden net als wandelvriendin Lilianne. Die is hier gisteren aangekomen vanuit het noorden.

Doet ze goed.

Gisteren deden we het rustig aan. Met de gast dan want voordat we haar ophaalden van het vliegveld deden wij inkopen bij de Decathlon. Heerlijk gratis winkelen van de kadobon die Rick in juni kreeg van het koor.
Broek, schoenen, shirts, en sokken. Zelfs voor mij kwamen er nog sokken uit de bon. En….er is zelfs nog geld over. Dat is voor een rugzak voor mij maar daar was net niet genoeg tijd voor want het vliegtuig kwam zeer op tijd aan. 
Die rugzak gaan we volgende week uitzoeken als de gaste weer terugvliegt. Het nuttige en het…ja, ja.

Of het nu de rust van het platteland is of de hoogte waarop ons huis staat: gasten slapen een gat in de dag.
Kwart over negen was het voordat we vanmorgen gestommel in huis hoorden. Wij zaten toen al een uurtje buiten.

En wat doe je met gasten die je kent van de Nijmeegse4daagse? Wandelen. In het natuurpark naar het taartrestaurant.

Daar liep ik vorig weekend langs met mijn vierdaagse en zag dat het restaurant volledig wordt verbouwd en uitgebreid. Maar ook zag ik dat er een groot nieuw terras was wat hoger op de berg en daar zaten we vanmorgen.



Er zijn wel wat tijdelijke voorzieningen en we hadden dan ook een blik op een dixie.
Net als tijdens de Nijmeegse.

Het was nog heel rustig ondanks de nationale feestdag.

Eindelijk namen we weer eens een stuk overheerlijke taart.



Deze stukken hebben het equivalent aan calorieën van een volledig driegangenmenu. Het idee was om later in de middag naar de Chinees te gaan maar die plannen werden al teruglopend afgeblazen.

De middag kletsten we rustig vol in de schaduw van de jasmijn en net werden we getrakteerd op een mooie zonsondergang.



Het leven is goed.

Met groeten Ton

8 opmerkingen:

Emie zei

Die laatste zin hè, we moeten het ons vaker realiseren. Voor ons is het leven goed.

Y. Schoutsen zei

Een dixie...nooit van gehoord. Maar ik vermoed dat dit het groene hokje op rechts moet zijn. Leuk, zoveel te kunnen uitzoeken van een tegoedbon bij Decathlon. Het is nu ook een bekende winkel in NL, maar vroeger in Frankrijk ging ik daar altijd al helemaal los.

Marthy zei

Die stukken taart zien er geweldig uit Ton, ik krijg trek. Gelukkig staan onze vrijdagse gebakjes al in de koelkast. Meen je dat nou van die Chinees, eentje zoals in Nederland?

Ton zei

Hoi Emie, We zeiden het verschillende keren tegen elkaar. Want wat een ellende toch weer overal. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Yvonne, Klopt. Het is een chemischtoilet en tijdens de Nijmeegse een vloek en een zegen. Vloek vanwege de lange wachttijden en zegen voor…nou ja, je begrijpt het wel. De winkel is er wat mij betreft een met goede spullen en niet duur. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Marthy, En weer genoten van de gebakjes? Ik bedoelde de chinees als in Chinees restaurant. Die winkels zijn hier ook. Veel zelfs en allemaal met hetzelfde spul. We proberen ze zo veel mogelijk te mijden maar soms …… Met groetenTon

Heidi zei

Wat gezellig, genieten.

Ton zei

Hoi Heidi, Zeker. Nog tot dinsdag. Met groetenTon