donderdag 29 juni 2023

Zwisterse precisie

Een zeer voorspoedige terugreis hadden we en een aardige buurvrouw in  het vliegtuig. Ook waren we mazzel op het station en konden na een minuutje wachten al met de trein mee, die ook nog eens precies op tijd  aankwam op Sloterdijk waardoor we met twee minuten overstap de aansluiting naar Den Helder konden pakken. 
Zwitserse precisie leek het wel.

Om 14.30 stapten we ons appartement binnen.
Natuurlijk valt dan meteen op hoe goed buuf voor de planten zorgt maar als tweede was ik zeer aangenaam verrast door het groen op de binnenplaats.


Dat is wel een verschilletje met vijf jaar geleden.





In maart liet ik het klimrek zo achter. MET beplanting. Niet te zien op de foto maar er staan een stuk of tien planten in het vak. Nou uh, plantjes. Ik houd niet zo van grote planten kopen. Ten eerste zijn ze duur en ten tweede hebben grote planten meer tijd nodig om te acclimatiseren.
Voor mezelf heb ik daar helemaal geen moeite mee maar de buren vonden het er nadat ik alles had geplant toch wat armoedig uitzien. Oei, denk ik dan twijfelend aan mezelf, heb ik er wel goed aan gedaan?



Maar kijk. Na drie maanden is dit het resultaat. Het lijkt er toch echt op dat het werkt.



Ik zag zelfs al bloemen in de vlinderstruik en de roos en wat kleine braampjes.


Met groeten Ton

8 opmerkingen:

Mevrouw Niekje zei

Fijn wanneer alles meezit tijdens een reis! Leuk om te zien dat de parkeerplaatsen wat meer groen hebben, is belangrijk nu we met klimaatopwarming te maken hebben. In mijn stad (en ook andere steden trouwens) zijn er wedstrijden tegelwippen. Je haalt dan stoeptegels wel en daar komt dan groen voor in de plaats. Geniet van 'thuis' zijn in Den Helder!

Jan zei

Kunt ook nooit een paar dagen weg of er gebeurd weer van alles

Ton zei

Hoi Mevrouw Niekje, Wat mij betreft is het nog lang niet groen genoeg maar ik denk dat dit het maximaal haalbare is. Den Helder is, in samenwerking met de burgers, ook bezig met vergroenen. Het is best weer lekker om ff in ‘eigen land’ te zijn. Lekker koel in ieder geval. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Jan, Tja zo werkt het nu eenmaal maar ik houd je op de hoogte. Met groetenTon

Y. Schoutsen zei

Goed gedaan Ton en de buren mogen blij met je zijn. Net zoals jullie blij zijn met buuf.

Ton zei

Hoi Yvonne, Ehén: het is ook nog eens gezellig met buuf. Gisteravond kletsten we een paar uurtjes bij. Met groetenTon

Emie zei

Wat een geweldig resultaat in de binnentuin. En dat van die kleine plantjes aanschaffen heb ik jaren geleden al van jou geleerd en overgenomen!

Ton zei

Hoi Emie, Je weet het: het was moeizaam om de plannen er door te krijgen bij de VVE maar de meesten vinden het inmiddels mooi. De tip van de planten is een tip die ik zelf ook ooit kreeg. Met groetenTon