zondag 4 juni 2023

Hoe leuk kan het worden

Eigenlijk zijn we nog kinderen.

Rick vloog ‘s morgens als eerste de deur uit om het betonvloertje te bekijken.
Wel op mij wachten he, riep ik hem achterna, wetende dat hij anders snel gaat beginnen met het verwijderen van de bekisting terwijl ik natuurlijk denk dat alleen ik dat het beste kan.
Maar ik sta er al bovenop, kreeg ik als antwoord.


Goed ik mocht de ontmanteling doen.


En stapelde alvast wat extra stenen op de rand om een idee te krijgen.
De leverancier van het depot heeft gezegd dat ze hun best doen om te leveren voordat we weer naar Nederland gaan.

De afgelopen week was ik mazzel met vondsten bij de containers.

Ik geloof werkelijk in de aantrekkingskracht van het universum.
Nadat ik een reactie kreeg om het betonvloertje af te dekken met plastic zag ik bij de containers een oud opblaaszwembad liggen. Dus die ging meteen de auto in. Thuisgekomen wilde ik die in stukken ontleden maar zag dat hij wel in een heel goede conditie was. Ik liet hem dus intact om tijdens het volgend natte seizoen te gebruiken om water in op te slaan.

Daags erna zag ik deze lamp liggen. Ik schat jaren 80. 130 Centimeter hoog. Wel is het snoer afgeknipt.


Hij is inmiddels weggeven aan kennissen die helemaal weg zijn van de tachtiger jaren en waar we voor morgen meteen werden uitgenodigd om te komen eten.


Gistermiddag zongen we tijdens de trouwmis in de plaatselijke kerk.

Helemaal leuk was het. 


Sowieso een hele ervaring om bij een Spaanse bruiloft te zijn. Veel opgedofte dames en heren. Een nogal stijve en conservatieve dienst. Wel werd er veel gezoend, gepraat en gesnotterd. Dat gesnotter was niet alleen tijdens het Ja woord maar ook tijdens het Hallelujah van Leonard Cohen en O Love van Elaine Hagenberg. 
Ook ik moest een aantal maten voorbij laten gaan vanwege een wat door emotie vernauwde keel.


En dan hier het bruidspaar. Gonzalo en Lisa.

Wij dronken met het koor eerst nog een aperitiefje op het dorpsplein om wat later gezamenlijk heerlijk te gaan dineren.
Hoe leuk kan het worden?


Met groeten Ton

6 opmerkingen:

Mevrouw Niekje zei

Heel leuk allemaal!! Behalve die lamp, wat een lelijk ding!

Marthy zei

Een Spaanse bruiloft, bofkonten.

Ton zei

Hoi Mevrouw Niekje, Ben ook niet zo van de die lamp maar de vrienden waar we hem gisteravond brachten waren echt helemaal verrukt. En daar gaat het om. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Marthy, Dat zijn we. Met groetenTon

Y. Schoutsen zei

Wat een vondsten, vooral dat zwembadje voor over de betonvloer. En mogen zingen bij de bruiloft. Wat een schattige auto!

Ton zei

Hoi Yvonne, Het was al weer een poosje geleden dat er wat bij de bakken stond. Ik mis mijn ‘grote bak’ nog steeds. Het zwembadje is voor veel doeleinden geschikt maar ligt nu netjes opgevouwen in de kast. Met groetenTon