woensdag 21 december 2022

Wol

Oempf.

Das wel ff een verschilletje.



Maandagmiddag zaten we nog genoeglijk te lunchen in het Spaanse zonnetje.

Gisteren hadden we zeer voorspoedige reisdag. Staartwind dus slechts 2,5 vlieguren. Op Schiphol kwam de trein met een paar minuten vertraging aan waardoor we de aansluiting op Sloterdijk zouden missen maar daar had de aansluitende trein ook vertraging dus konden we die toch nog pakken. Tien over vier in de middag stapten we ons appartement binnen. Sneller kon bijna niet.

Alleen de overval van de griep ging nog sneller want Rick lag na een klein uurtje al volledig gevloerd met 39,8 graden koorts op de bank. Hem ontgaan vandaag de laagstaande zon, de regen en de kou. Ook miste hij vanmorgen de uitreiking van het kerstcadeau van de Hortus. Zelfs de kou binnen deert hem niet. 
In tegenstelling tot Spanje waar de temperatuur door het stoken van de haard soms bijna de 25 graden aantikt, stoken we hier maar tot 19 graden.

Goed: las net dat er officieel een griepgolf is in Nederland maar Rick heeft een Spaansegriep te pakken.

Ik haalde boodschappen en kreeg bij het afrekenen bijna een hartverknettering. Wat een geld voor een klein tassie voedingsmiddelen.
Nou ja, daarover zeuren heeft geen zin.

Wat later kocht ik bij Jo’s winkeltje wel een mooie lamswollen trui voor 4 euro. Die is inmiddels op het handje gewassen en kan ik morgen aan. Er is maar een ding dat echt comfortabel en warm is en dat is wol.


Met groeten Ton

15 opmerkingen:

Mevrouw Niekje zei

Hoi Ton, ik begin een beetje zere keel te krijgen, manlief is er net vanaf na 4 weken. Ik hoop niet dat ik Rick achterna ga, wens hem van harte beterschap! Hoop dat hij met de feestdagen weer opgeknapt is.
Duur he, alles ineens. Het is echt snel gegaan en het klopt wat je zegt, je kan er niets aan doen, mopperen heeft geen zin. Fijne tijd in Nederland!

miekequilt zei

Welkom terug in Nederland. Sterkte voor Rick, jammer dat hij ziek is. Hopelijk steekt hij jou niet aan.

Y. Schoutsen zei

Hi Ton,
Heel veel beterschap voor Rick en ja, de kou kan het beste worden bestreden met wol. Gelukkig hebben jullie vorige week niet in Nederland doorgebracht. Dat zou een mega temperatuur shock zijn geweest. ‘Wij’ vonden het een zachte en relatief warme dag.

Anoniem zei

Veel beterschap voor de zieke. De wollen trui is inderdaad een goede koop, voor weinig geld lekker warm. Bernadette

Ton zei

Hoi Mevrouw Niekje, Ik heb Rick waarschijnlijk aangestoken ook al had ik maar heel lichte klachten. Beterschapswens is overgebracht. Dank. De boodschappen zijn in Spanje ook duurder maar in zijn algemeen nog steeds goedkoper dan hier. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Mieke, Dank. Tja, ik heb Rick aangestoken. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Yvonne, Dat zou inderdaad wel een heel groot verschil zijn maar het ging dan wel gepaard met een zonnetje. Ik mag zodirect mijn wolletje aan en dan hop op de fiets naar Hortus en Hospice. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Bernadette, De wens is overgebracht. Dank. De trui is zelfs in een mooie bruine tint. Helemaal blij mee. Met groetenTon

Petra1945 zei

Aha, dus geen "foute kersttrui"? (Fotootje?)
Blij dat jullie in elk geval thuis waren toen de griep toesloeg, arme Rick.

Johanna zei

Gevloerd door NLgriep wens ik je echtgenoot beterschap en de mensen van de Hortus en hospice veel vreugde met jouw terugkeer. Wij moesten de eerste week van december acclimatiseren en dat koste een week met de wolletjes van onze eigen Jo’s zolder. Twee lagen waren vaak nog onvoldoende. Warm-ze

Ton zei

Hoi Petra, Trui foto is niet echt interessant. Bruine rechttoe rechtaan trui. Maar wel heel warm. Rick is vandaag al wel wat opgeknapt maar nog steeds met koorts. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Marleen, Dank je. Op zich is kerst voor ons niet zo’n heel belangrijk feest. We eten erwtensoep en ik doe twee diensten in het hospice. Dat laatste maak het voor mij speciaal. Fijne feestdagen. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Johanna, Dank namens Rick. Ik werd inderdaad warm onthaald en dat is heel fijn. I het hospice moest mijn truitje uit want daar is het eigenlijk iets te warm. Eenmaal weer thuis op de bank was ie hartstikke nodig. Bij jullie thuiskomst vroor het e; dat maakt de overgang wel groter. Met groetenTon

Jan zei

Hoi Ton Als ik het zo lees heb ik een goede week uitgezocht om naar NL te gaan bijna hier al de regen gemist en daar de griep gemist. fijne tijd daar en super fijne feestdagen van ons.

Ton zei

Hoi Jan, Dank je. Ik was blij dat ik de regen nog kon meepakken in Spanje. Lekker knoeien met de slangen en het water. Die griep is dan wel ff een dingetje. Rick heeft nog steeds koorts en ligt als een dweil in bed of op de bank. Jullie fijne feestdagen. Met groetenTon