dinsdag 27 december 2022

Ongezellig

Dat een week zo lang kan duren. 

Voor het gevoel dan.

Rick is pas sinds gisteren koortsvrij en dweilde de afgelopen week tussen bank en bed. Hoestend en proestend en zeer lodderig kijkend.
Slapen deden we beiden slecht. Dat had niet alleen met Rick te maken want het griepje met zeer lichte klachten dat ik de laatste dagen in Spanje opliep bleek wel hardnekkig met kriebelhoest. 

Om nog enigszins tot rust te komen werd er regelmatig gebruik gemaakt van de logeerkamer. Maar wat is het ongezellig en wat voelt het onnatuurlijk aan om alleen in bed te liggen in de wetenschap dat die ander slechts vijf meter verderop ligt. 

De eerste week in het noorden inclusief de kerst is dan ook nogal uneventfull voorbijgegaan. De afspraken die we hadden gemaakt voor het bezoeken van familie en vrienden werden allemaal afgezegd. Nou uh, wel aten we erwtensoep en kerststol en dat is altijd feest.

Daarnaast hielden de diensten in het hospice mij op de been want wat is dat toch vervullend werk. 


Met groeten Ton

8 opmerkingen:

Petra zei

Hoi Ton, ohh wel vervelend maar als je niet lekker bent is het beste om alles af te zeggen en dan hangen tot je een ons weegt.
Ik hoor om me heen ook een hoop zieken ik wens jullie het allerbeste en ik hoop dat het mijn huis over zal slaan. We hebben de laatste tijd al genoeg op ons bordje gehad. Hopelijk zijn jullie oudejaarsavond herstel en fit genoeg om er een leuk feest van te maken met een ieder die je lief is. Een liefdevolle groet Petra

Johanna zei

Jemig, dan viel jullie acclimatiseren wel tegen zeg! Hopelijk wordt week twee beter! Kijk naar je laatste Spaanse foto’s, die verwarmen jullie hart!

Mevrouw Niekje zei

Jammer dat het even niet mee zat allemaal. Gelukkig komt er ook aan ziekzijn een einde en misschien zit er een gezellig Oud en Nieuw in? Ik ga met O&N erwtensoep maken, dat eten we dan op nieuwjaarsdag. Heb ik nu al zin in! Mijn man had die kriebelhoest ook, duurde ruim drie weken (sorry voor dit slechte nieuws). Alvast een fijne jaarwisseling mannen!

Ton zei

Hoi Petra, Vervelend om te horen dat er genoeg gedoe was bij je. Het lijkt er op dat het herstel hier snel gaat. We zijn oudejaarsavond bij vrienden in Haarlem. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Johanna, Gelukkig is ons hart na een week Nederland niet verkild en gaan we er vanuit dat week twee beter gaat maar we tellen de weken toch af. Regelmatig kijken we op de webcam van ViƱuela om te zien hoe heerlijk het daar is. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Mevrouw Niekje, Het is wel eens goed als deze mazzelaars een beetje tegenslag hebben. Houdt de boel in evenwicht. Voor de kriebelhoest heb ik dus nog een week te gaan volgens jouw voorspelling. Fijne jaarwisseling en eet smakelijk van de snert. Met groetenTon

miekequilt zei

Hopelijk zijn jullie op dit moment weer opgeknapt. Klaar om het nieuwe jaar in te luiden.

Ton zei

Hoi Mieke, Het herstel gaat goed. Vannacht eindelijk weer eens lekker doorgeslapen. We gaan opgeknapt het nieuwe maar in. Met groetenTon