woensdag 7 december 2022

Trompetteren

Als verlaat Sinterklaas kado kregen we gisterochtend 10 mm regen. Daar kunnen geen chocoladeletters of gevulde muizen tegenop.

Gelukkig had ik alle waterwerken geïnstalleerd. Daar twijfelde ik eerst over want hoe vaak heb ik die troep wel niet klaargezet terwijl het droog bleef.

Het mooie is dat er meer aankomt. De hele komende week worden er depressies verwacht die met redelijke zekerheid regen geven. Hoeveel is afwachten maar de slangen liggen klaar.



Dat het goed werkt is te zien aan de kleine stukjes rommel die werden meegevoerd met het water van de weg.

Anyway.

De kasten saga is voorbij.



De bij een lokale leverancier bestelde kast werd vorige week afgeleverd en door drie koorleden in elkaar gezet.
Rick en ik fabriceerden er later een slot op zodat we de elektrische piano er veilig in kunnen zetten en we die voortaan niet meer steeds heen en weer hoeven te slepen. 
Maar ondanks dat de kast gebruiksklaar is kwam de piano maandag toch weer naar De Klompen. 
Aanstaande zaterdag zingen we namelijk op de kerstmarkt in Torrox Costa en daar gebruiken we onze eigen piano. Maar volgende week maandag gaat hij dan toch echt in the closet.

Wij gingen vanmiddag even inspecteren bij de kerstmarkt.



Er is zelfs een schaatsbaantje, wel van kunststof en een sneeuwkanon dat schuimvlokken produceerde. Eigenlijk heel kneuterig en gezellig. Het jochie vermaakte zich uitstekend.



In tegenstelling tot wat eerder werd gezegd is het podium niet buiten maar binnen in de grote tent. Waarschijnlijk heeft dat te maken met het verwachte slechte weer. Spanjaarden houden niet zo van regen en vaak worden feesten afgelast bij de eerste spetters.

Dat zingen is trouwens volgens het programma ‘trompetteren’ want we staan aangekondigd als:



 Met groeten Ton

8 opmerkingen:

Petra1945 zei

Moest dat Coro de Competa zijn?
(Ja, ik gok maar wat.)

Ton zei

Hoi Petra, Klopt. Dat is de naam van het koor. Nu zijn er mensen die die naam willen veranderen maar ik denk toch niet in Coro de Trompeta. Met groetenTon

Anoniem zei

De DJ Worzel show maakt me nieuwsgierig :-)
Groetjes, Elisa

Ton zei

Hoi Elisa, Ik wil het niet weten. Als er DJ bij staat, haak ik direct af. Lig trouwens als ochtend mens dan al lang in mijn bed. Met groetenTon

Mevrouw Niekje zei

Die DJ zou ik ook overslaan, maar ik ben ook, net als jij, een ochtendmens en zoek mijn mandje het liefst al om 2100 uur op. Ook in het weekend, ook al sta ik dan pas om 7.30 op en niet om 5.30. Ik geniet van de vroege ochtend als alles nog stil is in huis én buiten!

Ton zei

Hoi Mevrouw Niekje, Ik ben bang dat DJ Worzel muziek draait van na de jaren 80 en ik ben afgehaakt na ABBA. Ik ben gek op de rust en stilte van de vroege ochtend. Het moment waar de belofte van de dag in de lucht hangt. Met groetenTon

miekequilt zei

Fijn dat er wat water viel, alle beetjes helpen. En eindelijk een goede kast, dat werd tijd hè.
Geniet maar lekker van alles, hier is het hartstikke koud en mistig.

Ton zei

Hoi Mieke, Hier is het op het moment ook bewolkt maar gelukkig niet koud. Met groetenTon