maandag 12 september 2022

Wat een werk

die amandel oogst.

   

Vijf hele amandelen waarvan ik er ook nog twee van de grond raapte. Vorig jaar viel de oogst al tegen maar dit is wel een dieptepunt. Nee een teleurstellende opbrengst. Met een minuut had ik de oogst binnen. Das dan wel weer fijn op de rustdag.

De aangekondigde regen kan komen. Ik ben er klaar voor om de inmiddels nog maar voorspelde 1 mm de tuin in te leiden.

Als eerste herstelde ik de arroyo die langs de weg loopt en gedeeltelijk moest worden weggehaald tijdens de reparatie van de riolering.


Voor.



Na.




Vervolgens zocht ik alle slangen bij elkaar, sorteerde ze op gelijke dikte en 



verbond ze zo economisch mogelijk aan elkaar. Daarvoor kocht ik wel een aantal verbindingsstukken.
Er lopen nu drie slangen vanuit de zwarte opvangbak helemaal de tuin in. En door de communicerende vaten kan ik het water ook op de wat hoger gelegen borders laten lopen.

Nu nog regen.





Je zou toch denken…….


Met groeten Ton

6 opmerkingen:

Y. Schoutsen zei

Vakwerk

miekequilt zei

Gewoon maar moed houden en hopen dat de regen nu toch echt snel gaat komen.

Ton zei

Hoi Yvonne, Dank je en het werkte weer helemaal goed. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Mieke, Er viel 4,5 mm. Het begin is er en vandaag was het aangenaam warm. Met groetenTon

Mevrouw Niekje zei

Wij zeggen bij zulke grote hoeveelheden altijd iets in de trant van: verslik je er niet in! Of: dat wordt een hele lekkere kerststol met veel spijs dit jaar... NOT!!!!!!!! Jammer dat je zo'n schlemielige oogst hebt hoor, dan maar lollig doen erover!

Ton zei

Hoi Mevrouw Niekje, Het wordt een karig stolletje, we gaan dus gewoon naar de bakker. Met groetenTon