donderdag 8 september 2022

Brand

Het bericht kwam niet als een volslagen verrassing maar was wel veel slechter dan verwacht. Mijn jongste broer, twee jaar ouder dan ik, belde gisteravond met het bericht dat hij uitgezaaide prostaatkanker heeft. Beter gaat hij niet meer worden. Alleen rekken is nog mogelijk.

Meer kan ik er niet over zeggen want het is nog te rommelig in mijn hoofd.

De klussen die ik vandaag deed kwamen uit het potje gedachten verzetten. 
Ik sjouwde wat met potten en planten om het terras weer aan te kleden. Wel deed ik dat met rust en aandacht. Ik nam zelfs van alle grote bladeren het stof af (er vielen vorige week enkele spetters regen, precies genoeg om alles vies te maken). Normaal gesproken zou ik daar geen of minder tijd voor nemen. 




Tevreden met het resultaat en met hoe goed de planten zijn gegroeid tijdens onze afwezigheid.


In het natuurpark woedt een flinke brand.



Ik zag om half drie rook.



Deze foto is van half zes. De brandhaard schuift naar links en het lijkt er niet op dat de brand minder wordt.

Rick had contact met de Nederlandse buurman. Ze hebben hun huis in de verkoop gezet. 
We hebben de specificaties voor de nieuwe buren aan het universum gestuurd. We zouden graag een homokoppel zien. Aardige, rustige mannen die er permanent gaan wonen en waar we goed contact mee hebben. 


Met groeten Ton

18 opmerkingen:

miekequilt zei

Sterkte voor jou en je broer.

Mevrouw Niekje zei

Ton, veel sterkte voor je broer en natuurlijk ook voor jou en de mensen om hem heen. Soms zijn er niet veel woorden nodig, iedereen snapt het verdriet.

Marthy zei

Dat is erg van je broer, Ton. Ik ken het gevoel. Liefs en sterkte.

Anoniem zei

Geen goed nieuws van je broer. Ik kan me heel goed voorstellen wat dat met je doet. Jullie terras ziet er heel gezellig uit. Hopelijk kunnen ze de brand snel blussen. Bernadette

Ton zei

Dank voor de lieve reacties. Met groetenTon

Anoniem zei

Ach Ton,het nieuws van je broer, dat is een brand die niet te blussen is. Veel sterkte!

Emie zei

Ton, wat een verdrietig nieuws en wat schrijf je dat mooi: uit het potje gedachten verzetten. Sterkte voor je broer en ieder om hem heen.

Petra zei

Lieve Ton, dat is verdrietig nieuws, ik wens je heel veel sterkte voor de komende tijd. En ja wat kan je dan het beste doen om je gedachten te verzetten iid bezig zijn. Het ziet er weer verzorgd uit op je terras, een liefdevolle groet Petra.

Ton zei

Dank voor de lieve reacties. Met groetenTon

Marjorie zei

Wat naar, dat bericht van je broer. Sterkte ermee allebei.

Anoniem zei

Wat een verdrietig bericht. Sterkte gewenst

Ton zei

Dank Marjorien Bertie.

schrijfselsvanmij zei

Sterkte Ton!

Ton zei

Dank je Inge.

Y. Schoutsen zei

Heel erg, het nieuws over je jongere broer..sterkte Ton

Ton zei

Hoi Yvonne, Dank je. Met groetenTon

Anoniem zei

Wat een verdrietig bericht over je broer. Sterkte!
Liefs
Christine

Ton zei

Hoi Christine, Dank je. Dat is het ook. Met groetenTon