donderdag 17 maart 2022

De oude Clara zou trots zijn

Ook al zou ze er waarschijnlijk wel bij vermelden dat het de volgende keer best wat netter zou kunnen. Maar daar was ze ook mijn moeder voor.

Ik hield me vandaag bezig en dat is ook een beetje om de stilte te ontlopen. Rick zit voor zijn opleiding wederom in het hoge noorden en dan is het zonder Leo wel heel erg allenig op de berg.

Vanmorgen een koffie afspraak in Torrox Costa waar we eerst nog een uurtje langs de boulevard wandelden om de koffie te verdienen.

Eenmaal thuis een graaf- en hak klus. 

Om het water uit de overlopende vijver netjes af te voeren richting  sinaasappelboom groef ik de oude regenpijp in.


Het begin is bij de omgekeerde bloempot.



En hier is de uitlaat. Lekker een uurtje actief bezig geweest.

Vervolgens een klusje gedaan dat me al weken een doorn in het oog is.



De dweilen mankeert niets maar de envelopjes waar die plastic vleugels in vallen waren vergaan en dan kan je er niet meer mee werken. Tja, en zuinige Antonio vindt het zonde om het geheel dan zomaar weg te gooien. Dus maakte ik van een oud laken, natuurlijk uit een container gevist, vier nieuwe envelopjes want ik heb twee van die dweilen.

Dan heb ik nog een oude paraplu, een erfstuk van mijn moeder, die ik gebruik om de waterwerken te controleren bij hevige regenval.



Daar is een van de baleinen los geraakt. Tja, en om het ding dan maar af te voeren……..



Klus geklaard. Nee, ik had zwart garen genoeg maar vond paars leuker. Kan ik ook goed zien welke ik gerepareerd heb.

Het was vanmorgen bewolkt en koud maar zo tegen een uur of elf werd het zonnig en warmer. 
Waarschijnlijk niet warm genoeg om de houthakkersbijen heel actief te laten zijn. Dat is dan een voordeel want deze wat slome bij bleef lang genoeg zitten om mijn fototoestel van binnen te halen en een stuk of wat foto’s te maken.




Met groeten Ton

2 opmerkingen:

Bertiebo zei

Ik zit hardop te lachen om dat paarse garen...

Emie zei

Wat ben jij toch een handigerd!