zondag 28 november 2021

Geen regen, wel sneeuw




Je zou toch kunnen denken dat uit deze wolk wel wat regen zou vallen.

Dat deed het ook en de paar spetters maakten zelfs een regenboog mogelijk.


Maar op de grond bleef het droog.

Ook in het zonnige zuiden is de invloed van Arwen voelbaar. Lage temperaturen en een harde wind. Voor mij voldoende om lekker binnen bij de haard te zitten.
Die lage temperaturen zorgden er trouwens wel voor dat het zuidelijkste skigebied van Europa afgelopen week open ging en dat de paar spetters die gisteren vielen werden omgezet tot dat minuscule witte poederlaagje op de Maroma.





Vanmorgen om 10 uur zag ik rook.


En vijf minuten later donkere rook. Das niet goed. Eigenlijk zou ik er het liefst naar toe rijden maar vanaf ons adelaarsnest heb ik ook mooi zicht en loop ik niemand in de weg.

Vanmiddag lunchten we bij kennissen die net aan de andere kant van de berg wonen. Dat was heel genoeglijk.

Bij thuiskomst zagen we dat de brand nog steeds niet geblust was. 


Pas tegen zessen was de rook verdwenen. 

Met groeten Ton

Ps. Nog geen ratten nieuws.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Was dat een bosbrand?

Ton zei

Hoi Renske, In de winter wordt er door de boeren snoeiafval verbrandt van de olijfbomen. Dat is waarschijnlijk daar wat uit de hand gelopen. Er is daar niet echt bos dus ik vermoed dat het meer in boomgaarden heeft gewoed en wellicht ook een huis of een kas aan de donkere rook te zien. Met groetenTon