dinsdag 16 november 2021

Eindelijk

Eindelijk hadden we weer eens bezoek uit Nederland. Onze buren zijn een paar dagen in Spanje en dat uitje was pas compleet als ze bij ons zouden zijn geweest.



Altijd leuk, zeker als je dan ook nog lekker in de zon kan zitten.

Minder leuk is dat onze loodgieter deze week op vakantie is. Dus het riool probleem persisteert maar uiteindelijk wordt dat opgelost.

De rat was waarschijnlijk een nachtje uit logeren want ik kon vanmorgen geen nieuwe schade ontdekken. Het blokje gif lag onaangetast in het pomphuisje.

En er is nog meer goed nieuws: REGEN.

Vanaf 28 mei viel er slechts 16 mm. Nu is 16 mm best lekker als dat in een keer zou vallen. En dan niet in een uur of zo maar in een hele dag zodat het lekker de grond kan inzakken. Nee, deze hoeveelheid viel verdeeld over zes maanden in vier buitjes. Dat zet geen zoden aan de dijk en inmiddels zien niet alleen de planten er beroerd uit maar ook de bomen en struiken. 
Een voordeel zou kunnen zijn dat er geen onkruid ontkiemt maar in permacultuur bestaan er sowieso geen onkruiden, kruiden zijn juist goed voor het bodemleven doordat ze de bodem bedekken en er voedingsstoffen aan toevoegen.

Regen mot er dus komme.
Vanaf zaterdag staat de eerste nattigheid in de voorspelling en het zou maar kunnen dat dat bewaarheid wordt want het wordt al een week verwacht. Meestal wordt regen twee weken van te voren aangekondigd en naarmate de tijd verstrijkt verplaatst die regen zich naar een latere datum en vermindert in hoeveelheid.


Met groeten Ton

2 opmerkingen:

Ellen zei

Wat gezellig dat jullie visite kregen van jullie buren uit Nederland. Heerlijk als ik jullie zo in het zonnetje zie zitten. Die rat vind ik wel een beetje eng. Volgens mij heb ik een rattenfobie want ik zou er panisch van worden. Grote kans dat jullie rat zijn koffertje heeft gepakt en vertrokken is.

Ton zei

Hoi Ellen, Ik ben ook geen fan van ratten en muizen. Je schrikt er zo van als ze vlak langs je wegschieten. Ook vanmorgen geen teken van rattenleven in het pomphuisje. Voorzichtig optimistisch. Met groetenTon