zaterdag 24 oktober 2020

Hackers, dieven en hondjes

Natuurlijk heb ik nog spullen liggen om het toegangshek Leoproef te maken en dat deed ik vanmorgen met hulp van Rick terwijl Leo vastgebonden stond aan een paal.

Na een uurtje mocht hij de boel inspecteren.


Oei, je zou bijna kunnen denken dat het nu zo’n zielige Spaanse waakhond is die dagenlang eenzaam achter een hek staat.

Links en rechts van de toegangspoort zijn ook nog twee stukken met deze spijlen en ook al is de tussenruimte een centimeter kleiner, het is niet voldoende om de smurf binnen te houden dus die moeten ook nog gedaan worden. Maar daarvoor moesten we vanmiddag eerst naar het dorp om ijzerdraad te kopen dus dat wordt de klus voor morgen.

We lieten Leo even alleen achter het hek terwijl wij langs de weg controleerden of daar ook nog ontsnappingsmogelijkheden waren. Ineens staat Leo aan de binnenkant van het hek tegenover ons. Daarvoor is hij dus langs het kinderledikantenhekje gekomen. 
O sh.t. Het is net als met hackers en dieven: ze zijn je altijd een stapje voor.

Dus toch ook daar maar wat extra verstevigingen aangebracht. 



Tussendoor vlogen er wat roofvogels op de termiek.

Voor de avondwandeling nam ik mijn fototoestel mee.



Het is dat een hondje er geen oog voor heeft maar voor de baasjes is het uitzicht mooi meegenomen.


Leo was niet alleen druk met het oppeuzelen van de laatste druiven, niet dat hij dat mag, maar hij is ons vaak net even te slim af. Hij was bijzonder geïnteresseerd in iets dat zich in het struikgewas ophield. Aan de poot afdrukken te zien en de vers omgewoelde aarde denk ik aan zwijnen.

Aanstaande maandag gaan we zingen.10 Personen hebben zich aangemeld om in een klein groepje te gaan zingen. We gaan dat doen in Hotel Balcon de Cómpeta. In de grote zaal die gebruikt wordt voor trouwerijen. Die kan 500 mensen bevatten dus die 10 zangers hebben ruimte genoeg. We hadden geïnformeerd of Leo ook mee mocht want tja, ineens hebben we rekening te houden met een hondje.
Nee, was het korte antwoord. Maar toen we er vanmiddag even gingen kijken en we er wat dronken zag de eigenaresse dat het een rustig hondje was en als we hem aangelijnd zouden houden was er geen probleem.

Met groeten Ton

15 opmerkingen:

schrijfselsvanmij zei

Hij houdt jullie lekker bezig, die Leo

Anoniem zei

Ik blijf graag jullie avonturen met Leo lezen. Jullie hebben het er best wel druk mee. Ik ben er wel van overtuigd dat jullie die drukte met alle liefde aanvaarden. Warme groeten. Bernadette

Anoniem zei

Zingen? In coronatijd? Julie zijn niet immuun hoor!

Ton zei

Hoi Inge, Zeker en dat zal nog wel even aanhouden. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Bernadette, Zonder liefde zouden we dit niet kunnen doen. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Vlasje, Ik weet het. En het is ook wat tegenstrijdig in het huidige klimaat maar in ons dorp zijn er al drie maanden geen besmettingen. In de hele streek ligt en lag het aantal besmettingen laag. Wel houden we alle regels aan . Met groetenTon

ella zei

Goedemorgen.
Ik volg je blog met veel plezier. En ik heb het al eens eerder geschreven, ik ben eigenlijk een beetje jaloers, lekker een beetje aan rommelen bovenop een berg in Spanje.
Ik rommel ook een beetje aan maar dan op een minder leuke manier. Mijn man is dement en woont nog thuis. Dat gaat nog maar soms ben ik wel eens een beetje kwaad dat dat ons moet overkomen op onze oude dag. Ik schrijf daar ook een blog over angryoldwife@blogspot.com kan ik m'n frustratie af en toe een beetje kwijt. Nog veel plezier op de berg en met Leo. Fijne dag.

Lot zei

Gelukkig laat Leo zelf zien waar de te beveiligen plekken zijn.

Anoniem zei

Beste Ton,
Ik lees met plezier jullie verhalen. Heel gezellig altijd.
Wil je wel even waarschuwen voor jullie hondje dat druiven eet.
Ben er nog niet zo lang geleden achter gekomen dat het gevaarlijk voor honden zou zijn. Heel veel plezier met jullie Leo.
Succes met het verder beveiligen van jullie tuin.
Fijne zondag.
Groet Merel

Ton zei

Hoi Ella, Ik kan me voorstellen dat het leven met een demente partner je parten speelt. Weet een beetje hoe dat zou kunnen zijn na het dementie proces van mijn moeder. En ja, het lijkt erop dat het in het leven niet altijd eerlijk verdeelt is en dat je dan jaloerse gevoelens kan hebben begrijp ik ook. Een blog kan inderdaad helpen de frustratie af te schrijven en soms, zoals ik het ervaar de gedachten helpen helder te krijgen. Ik wens je veel sterkte, geduld en liefde met het verzorgen van je man en be blij dat ik je met mijn schrijfsels een plezier doe. Met liefdevolle groeten Ton

Ton zei

Hoi Lot, Dat is een goeie omdenker, zo kan ik er ook naar kijken natuurlijk. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Merel, Dat van die druiven is bekend en we letten er zo goed mogelijk op maarrrrrrrr hij is ons best vaak te snel af. Soms kan ik het wel uit zijn bek halen want dat staat hij toe en soms nemen we ons verlies want anders wordt een wandelingetje eerder een strijd dan een feestje.Met groetenTon

ella zei

Dank je wel voor je lieve woorden. Groetjes Ella

Anoniem zei

Die Leo, springt hij toevallig ook over het hek of is dat te hoog voor hem?

Ton zei

Hoi Renske, Ik weet niet of hij dat kan maar hij heeft het nog niet ontdekt. Met groetenTon