vrijdag 2 oktober 2020

Geen Christelijke gedachte

Nee, een echt Christelijke gedachte is het niet, maar het eerste wat ik dacht was: een week op zijn buik op de IC zou hem tot zinnen kunnen brengen.


De hele dag stond in het teken van de komst van Alex. Wie is Alex? Die hond heet toch Leo?
Alex is het lagedruk gebied waarvan al twee weken wordt gezegd dat er regen uit gaat vallen. 



Het wolkendek werd steeds dikker en kwam ook steeds lager te hangen en zo zag dat er rond half twee uit.


Ik vermaakte mezelf niet in de tuin, maar met het maken van een slaap/ligplek voor Leo. Die is nog niet klaar maar ziet er nu zo uit.



Volgens de man van het asiel zitten er Podenco genen in Leo en dat betekent dat hij graag wat hoger ligt. Daar voldoet het in ieder geval aan. Of ie groot genoeg is gaan we zondag zien.


Vanmiddag hadden we een bijeenkomst met het bestuur van het koor. Het was fijn om weer wat mensen van het koor te spreken, maar het was beslist niet inspirerend want er kan eigenlijk niets gedaan worden. Toegestaan is zingen met maximaal tien personen. Nu zijn er natuurlijk ook mensen die onder de huidige omstandigheden niet in groepen samen willen komen. En zeker niet om te zingen waarvan toch gezegd wordt dat de kans op besmetting groot  is. Maar tien is slechts een derde van het koor.
We gaan ons beraden.



Op weg naar huis werd duidelijk dat Alex niet over zee gaat


of eerst water moet lozen.


En een toegift.




Met groeten Ton

8 opmerkingen:

Emie zei

Toen ik alleen de titel van je blog las, wist ik al waar het over ging. En eerlijk is eerlijk, wij hadden hier dezelfde gedachte.

anja zei

We hebben 2 Podenco's gehad (uit Spaanse asiels), en ik zie het er zeker in terug.
Onze dames lagen graag wat hoger, maar vooral: op een zachte ondergrond!
En toen ze wat ouder werden ook graag met een dekentje over zich heen (ze duwden met hun neus graag de dekens van de andere honden omhoog, om er dan onder te kruipen, zo ontdekten we dat).
Ik wens jullie veel plezier met Leo!

Ton zei

Hoi Emie, We zullen de enigen niet zijn denk ik. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Anja, Dank voor je reactie. We lazen dat juist heel tengere hondjes ook zachte kussentje nodig hebben omdat ze anders kale plekken krijgen op de ligplekken. Hopen dat Leo ook met zijn koppie onder een dekentje wil want doe ik ook. Met groetenTon

schrijfselsvanmij zei

Haha, ik had ook die gedachte 😀

Ton zei

Hoi Inge, Hier uit blijkt maar weer dat we echt niet zo uniek zijn alas we misschien graag zouden willen. Met groetenTon

Op naar een leven zonder baas zei

Tja ik had dezelfde gedachte.. ....dus niet uniek, maar vond het wel erg. Ik gun het niemand

Ton zei

Hoi Op naar een leven zonder baas, Niet uniek. Wel menselijk en niet erg zolang we niet naar deze gedachten handelen. Met groetenTon