woensdag 24 oktober 2018

Het is duidelijk dat de ramen gelapt moeten worden

Nou ja, ik kon het niet laten om toch nog maar een foto van de zonsopgang te maken.
Zo gaan we hem aankomende maanden niet meer zien.


Zo’n laatste dag in De Klompen is er altijd een van opruimen, kuisen en ja: toch nog maar weer een controleren of het watersysteem naar behoren functioneert.
En dan zijn er steevast wel een paar slangetjes waar ik nog wat aan kan klooien.



Bij deze struik zat het slangetje verstopt. 



Nadat ik de kalk uit de slang had gepeuterd probeerde ik die weer netje onder de mulch te leggen. Dus mulch aan de kant. Zie ik daar nieuwe prachtig witte wortels. En naar mijn idee zien die wortels er dikker uit dan de oudere bruine wortels. Zou dat ook door de lekkere laag vochtige mulch komen?
Ik hoop het want de struik kan wel een groeiboost gebruiken.

De vlucht naar Nederland ging zeer voorspoedig en ook de treinreis naar Den Helder verliep zonder vertraging.

De overgang van Spanje naar Nederland is best groot en het verbaasd ons altijd dat we zo snel weer ‘geland’ zijn. 
Zo ontbeten we in plaats van fruit, havermout als ontbijt. Dronken we gluhwein. Snoepten we vanmiddag HEMA tompoucen en aten we vanavond snert.
Tja, when in Rome do as the Romans.

Gisteravond repeteerden we met Zinco want het concert van 9 december nadert met rasse schreden en voor morgen staat de Hortus op het programma.

Tussendoor tref ik voorbereidingen voor het grote feest van vrijdag.



Tja, een balkon kan de Spaanse tuin niet vervangen maar met een zakje pinda’s haal je de natuur wel dichterbij. Mussen zijn inmiddels ook zeer behendige pinda snoepers geworden.



Toch doe ik het eigenlijk voor de mezen. 
Huh, dit riekt gewoon naar discriminatie. Zijn mezen beter dan mussen? 
En dan heb ik het nog niet eens over kraaien en kauwen.

Anyway: we zijn weer helemaal thuis.


Met groeten Ton

2 opmerkingen:

Margriet zei

Welkom in het koele Holland
Jullie hebben het mooi voor elkaar zo ! (zei ze een beetje jaloers 😄👍)
Groeten uit fris Friesland

Ton zei

Hoi Margriet, We zijn dan ook meer dan tevreden en vaak ook dankbaar. En..... wie weet wat er jou nog in het verschiet ligt? Met groeten Ton