woensdag 17 oktober 2018

Dust zat

In het Engelse programma Little Britain werd steeds gezegd: Dust, you can eat as much as you want because it doesn’t contain any calories.

Nou dat wordt smullen.

Wat is dat toch met werklui in huis? Het zijn beslist aardige mannen maar ik ben ze eigenlijk na een uur al zat. En dat terwijl ik van de oranje beshirte zelfs een compliment kreeg voor de tuin. Hij is ook fanatiek tuinier en zodoende kon ik hem meteen vragen waarom mijn sinaasappel het zo slecht doet.
Hij staat de dicht bij de acacia en de haag. Die nemen veel licht en voedingsstoffen weg. Verplanten dus. Dat kan nog best want het is een pequeño boompje en de beste tijd is mei.


De mannen kwamen vanmiddag voor het installeren van de kachel. Natuurlijk wisten we dat daarvoor een gat door de muur  gemaakt moest worden. Maar kom op hé, hoe erg kan dat zijn? 



Er werd gedeeltelijk binnen en buiten gewerkt.



En na een half uur is er een prachtig gat gemaakt onder een hoek van 45 graden.



Ik denk dat we langer nodig hebben om de boel te kuisen.



De voormalig glimmend zwarte vloer.



Een onherkenbaar glimmend zwart aanrecht.



De mat glimmend zwarte piano.



Inmiddels zit de manchet in de muur dus is het ergste leed geleden.

Wij eten buiten onze salade terwijl de mannen gewoon doorwerken.

Wordt vervolgd.


Met groeten Ton

2 opmerkingen:

Clarien zei

Dust zat?? Nou ik dacht éven, komt Ton dan óók uit Groningen??

Dust zat. Dat betekent in het Gronings: je doet (al) genoeg. Mijn moeder zegt dat altijd als ik weer een nieuw project start.

Nait doun, dust zat.

haha grappig. Misschien steel ik je blogtitel wel een keertje!

.... en wat wordt het mooi bij jullie ... als je door het stof heen kijkt. Dat stof wel dróóg weghalen he, als je bouwstof nat maakt wordt het een kliederboel. Maar dat weten jullie vast wel. Sterkte nog even.

Ton zei

Hoi Clarien,
Zo zie ja maar dat je voorzichtig moet zijn met wat er uit de mond/ pen rolt. Je kan zomaar verkeerd begrepen worden. En je mag die blogtitel natuurlijk gebruiken. Jij mag hem zelfs stelen.
Mijn zus zegt vaak tegen me: als ik alleen al hoor wat je op een dag doet, wordt ik moe. Als ik jou bezig zie, bekruipt me soms hetzelfde. Maar mijn moeser zei altijd: mensen die zeggen dat ze het druk hebben doen niets. Mensen die het echt druk hebben, hebben altijd nog tijd voor iets nieuws. Dat is de groep waar jij in valt. Dus die middag met de oudere past daar ook helemaal in. Ik werd er echt blij van.
Het wordt inderdaad mooi maar er zit nog we een staartje aan. Trouwens het stof was met een uurtje helemaal weg en ja, droog.
Met groeten Ton