dinsdag 20 oktober 2015

Sturen

Een patroon begint zich af te tekenen.

Zeg, kan je al wat zeggen over het menu vanavond?
Ja ik heb gehakt en broccoli.

Na de festiviteiten van afgelopen zaterdag heb ik het huis weer schoon achtergelaten voor de gasten van vrijdag. Ook de slingers en ballonnen die ik anders een week laat hangen moesten worden opgeruimd.
Dat kostte me trouwens wel moeite want in vorige jaren bracht ik de ballonnen naar mijn zus die drie november jarig was.
Nee, hoor, zei ze altijd, ik ga niet zelf ballonnen ophangen voor mijn eigen verjaardag. Dus nam ik ze altijd voor haar mee als ik op verjaarsvisite kwam.
En ook hoefde ik geen rekening te houden met poor Egbert. Die was bang van ballonnen en kroop helemaal in zijn mandje als er een ploft. Ik kon me dus overgeven aan een ballondoorprikfrenzy.
En daar werd ik dan wel weer blij van.


Eenmaal op de boot naar Texel kreeg ik een telefoontje.
Zeg, is het misschien een idee om naar paal 12 te gaan voor een lamsburger?
Tuurlijk. Geen zin in broccoli?
Uh, nee.
Wil ik in de toekomst uit eten koop ik gewoon broccoli, bloemkool of witlof. Succes verzekerd.

Dus zaten we weer lekker vakantie te vieren. Eerst een wijntje en een bittergarnituur.


Daarna de lamsburger en ijs met caramelblokjes toe. En als klap op de vuurpijl een prachtige zonsondergang. 







En nu? Nu zitten we op de boot om de auto van een illegale parkeerplek te halen. Dus ren ik in Den Helder even snel de boot af, verzet de auto en sprint terug het schip weer op.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: