vrijdag 30 oktober 2015

Gescheiden

Gelukkig alleen van tafel en bed en alleen de komende drie weken.

Omdat het maandag zulk prachtig weer was en het dinsdag nog mooier zou worden, wilde ik een rondje Texel fietsen. 
Alleen en met een lekker tempo om het luie zweet er even uit te fietsen.
Spulletjes allemaal klaar gelegd, banden opgepompt en banaantjes gekocht. Is het dinsdag koud en mistig. Geen zin in dus dan maar met het fototoestel een rondje wandelen.



's Middags werd het pas zonnig en liep ik weer in mijn hummetje op de Hors.


En wat is het daar toch mooi. Altijd wat te zien.

Vandaag zijn de, voorlopig, laatste gasten uit huis nummer 1 vertrokken zodat we er zelf ook weer eens lekker gebruik van kunnen maken, vrienden kunnen bezoeken en de haard kunnen branden.
En over de gasten: ik kan niet anders zeggen dan dat ze keurig met onze spullen zijn omgegaan. 
Tuurlijk zijn er wat glazen en kopjes gebroken waarvan sommigen zijn vervangen en sommigen gewoon zijn verdwenen. 

De laatste weken was ik wel een beetje aan het toegroeien om weer wat vaker in Heiloo te zijn.
Dus heb ik de Cycas die ik op Texel had, mee terug genomen omdat hier in de serre de groei omstandigheden wel beter zijn.
Ze staan hier warmer en lichter.


Wat wel duidelijk is dat na een seizoen van verhuren wat extra onderhoud nodig is en niet alleen binnen.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: