zondag 11 oktober 2015

Net niet

Las vrijdag ergens: praat eens met een asielzoeker in plaats van over een asiel zoeker.

We kregen vrijdag gasten in onze eilandresidentie. 

Nu had ik zelf nog een paar klusjes op de vaste wal dus dacht ik dat het wel leuk zou zijn om als verrassing samen de boot naar Texel te nemen.
Wij nemen de boot van half zes, werd er gewhatsapped en daar paste ik mijn schema op aan.
Dus stond ik om tien voor half zes keurig bij de boot om op mijn telefoon te zien "We gaan het net niet redden denk ik." 
Shit, is dan mijn eerste gedachte, sta ik hier een uur voor Jan met de korte achternaam. De tweede gedachte was: kom, niet zo somber. Misschien redden ze het net.
Dus toen ik op de boot stond had ik zicht op de binnenkomende auto's. En ja hoor daar zag ik de bestelbus aankomen. Nadat het kaartje was gekocht ging de slagboom open en zag ik dat er even flink vaart werd gemaakt om in een ooghoek te zien dat de slagboom bij de boot gesloten werd.
We konden nog wel zwaaien.
Oe, net een klaine seconde te lat. Ies jammer, zei de man die naast me op de achterplecht stond.
Ja, zo gaat dat in het leven. Vervolgens hadden we een heel leuk gesprek. Man kwam uit Irak. Woont hier al 15 jaar en 'iek ben elk dag dankbar' en Texel vind hij de mooiste plek van heel Nederland.
En als de helft van wat hij vertelde over het leven in Irak waar is zou ik hem ook gesmeerd zijn.


Iets verlaat zaten we later heerlijk te smikkelen in onze favoriete srtandtent om zo tegen een uur of elf naar Den Burg te gaan voor het bleusfestival. Met gasten doe je weer dingen waar je zelf niet aan zou denken.

De volgende dag natuurlijk naar het strand voor een fikse wandeling en een lunch met een heerlijk broodje geserveerd met friet.

Ik weet niet waaraan het ligt. Is het Texel of zijn het de gasten maar ze willen niet naar huis.
Ook deze vrienden vroegen of er niet een nachie bijgeboekt kon worden. Alles is te regelen, roep ik dan en na de beheerder gebeld te hebben konden ze blijven.

Inmiddels is de rust hier weer gekeerd en kon ik vanmiddag nog FF jutten. Nou, eigenlijk heb ik meer gefotografeerd.








Met groeten Ton

Geen opmerkingen: