zondag 28 april 2013

Lekker tochie

Een prachtige wandeling op 1100 meter hoogte.  Kleine dorpjes met Romaanse kerken, steenmuurtjes, holle paden, en overal klaterende beekjes en stroompjes, dennenbossen en weilanden met miljoenen narcissen die hun door de vorst hangende kopjes boven de sneeuw staken. 
Het was genieten. Zelfs met de sneeuw die 's middags uitbundig viel.

Ik begeleidde gedurende een paar uur een blinde man. 
We spraken o.a. over de gemakken die computers voor hem hebben en over vooroordelen die er bestaan.
"Ik ben daar heel blij mee want ik realiseer me dat de mogelijkheden voor blinden vroeger beperkt waren, terwijl ik Nederlands heb kunnen studeren. 
Ik herinner me eens dat ik in de trein een Brailleboek zat te lezen. Een medereiziger sprak mij aan en vroeg wat ik las. "De boeken der kleine zielen van Louis Couperus".
O, maar is dat niet te moeilijk voor u?
Nee, hoor. Ik studeer Nederlands.


Met groeten Ton

Geen opmerkingen: