donderdag 4 april 2013

Aardig

Vanmiddag is mijn zus opgenomen in het ziekenhuis met hoge koorts vanwege een infectie.
Om 10 uur was ik met haar op de eerste hulp en om half twee lag ze op de afdeling.

Natuurlijk duurde het allemaal eindeloos maar van onnodig wachten was totaal geen sprake. Er werd van alles gedaan: bloedprikken, urine nagekeken, foto's gemaakt enzovoort.

Verplegers, artsen in opleiding, prikksters van het laboratorium, ik denk dat ik wel 10 verschillende mensen heb gezien.

Nu zijn mijn eigen ervaringen met ziekenhuizen over het algemeen positief en ook vandaag, als toeschouwer, kan ik niet anders zeggen dat het allemaal heel goed liep. Iedereen aardig en attent.
Maar toen de arts in opleiding aan het eind van het gesprek vroeg "kan ik nog iets doen om het voor u prettiger te maken?" keken we elkaar wel even aan.

Met groeten Ton





Geen opmerkingen: