zondag 21 april 2013

Er is maar één ding lekkerder.

Vandaag hebben we het wandelseizoen voor de Nijmeegse vierdaagse geopend met een wandeling van Egmond aan Zee naar Camperduin. Ongeveer 24 kilometer en onder de heersende omstandigheden een makkie.

Om half acht op het strand, nog een beetje fris maar helder zonnig. Heerlijk rustig. We hebben tot een uur of negen ongeveer 6 mensen gezien en dan alleen die van de sportieve soort.

 
Genieten van rust ruimte, stilte en verstilling.

 
 

Een beetje turen over het water en gedachteloos het ene voor het andere been zetten. Soms wat praten  maar meestal een aangenaam zwijgen. Als dat laatste te lang duurt is er altijd wel iemand die zegt  "gezellig hè".

Een paar maanden geleden heeft er tijdje een walvis voor de kust gezwommen en ik heb goed opgelet of ik nog iets zag dat voor zo'n beest zou kunnen doorgaan maar ik heb niets gezien.
Wel een zeehond maar de foto die ik daarvan heb genomen laat ongeveer net zoveel van het dier zien als laatst de foto van de IJsvogel dus die laat ik maar niet zien. Maar ik werd er wel vrolijk van.


De stenen van de strekdammen bij de Hondsboschezeewering leveren een Japans tafereel op.

 
 
Klasiekertje
 
En dan het allerlekkerste: met de benen op een stoel.
 
Met groeten Ton




Geen opmerkingen: