vrijdag 15 maart 2013

Nederland doet het morgen.

Luiheid is een ondergewaardeerde eigenschap, zegt Barbara Stok in het NRC van vandaag.

Waar zullen we de extra dakramen plaatsen, vraagt Rick.
Net links van het dakspant, antwoord ik.
Ik zou ze hier plaatsen. En hij wijst een plaats aan vlak naast de dakramen die er vorige maand zijn ingezet.
Ja maar dan blijft het andere deel van de zolder te donker en daarom zouden we toch extra ramen plaatsen?
Toch zou het mooier zijn als ze vlak naast elkaar worden geplaatst.
Maar dat is niet functioneel.
Je neemt ook niets van een ander aan hé?

Klopt ik neem niet snel iets aan van een ander, zelfs niet van Rick.
Toch zijn er uitzonderingen. Na het lezen van de uitspraak van Barbara Stok heb ik de hele dag gelummeld.

Waarom? Omdat de uitspraak van haar mij op het lijf is geschreven. Het is heerlijk om niets te doen. Het hoofd kan dan leeg raken zodat nieuwe ideeën kunnen rijpen en je energie spaart voor de volgende  dag. (En ik realiseer me dat ik zeer bevoorrecht ben dat ik me dat ook kan permitteren.)

Kan ik morgen lekker schilderen. Niet op ons eigen zoldertje maar binnen het kader van 'Nederland Doet' in Het Trefpunt in Heiloo.

Met groeten Ton

1 opmerking:

Anne zei

Schatje ben je.