woensdag 27 maart 2013

IJsvogel

Vorige week op de radio werd gezegd dat de IJsvogel het, door de afgelopen winters, moeilijk heeft in Nederland.

Ik de laatste twee maanden, tijdens mijn rondje met Egbert, zwerfvuil fotografeer. Soms lijkt een plastic zak in een struik of een sinaasappelschil die over een tak hangt verdacht veel op een bloem.

Toen ik afgelopen zaterdag dan ook iets onnatuurlijk blauws in een boom zag dacht ik aan een leeg snoepzakje.
Maar toen het zich bewoog een wegvloog moest het wel een IJsvogel zijn. Ik was helemaal blij want wanneer zie je die nou?

Vanmorgen zelfde hond, zelfde route en... op dezelfde plek weer een IJsvogel. Natuurlijk hoopte ik erop dat ie daar weer zou zitten en liep er dan ook heel voorzichtig heen. Fototoestel gepakt en het resultaat staat hieronder.

Nou ja, ik zag hem toch echt.


Met groeten Ton

1 opmerking:

Aart zei

Ik geloof je op je woord Ton.