zaterdag 26 maart 2011

Bloemkool

Jullie gaan zeker heel vaak uit eten als jullie in Spanje zijn?
Nee, eigenlijk niet. Het is wel fijn als het eten voor je op tafel gezet wordt maar ik kook liever zelf. Lekker veel groenten en meestal vegetarisch.
De eerste rit in Spanje is  daarom naar de supermarkt en de belangrijkste vraag is daar: Wat gaan we eten? De keus viel deze keer op bloemkool.
Maar 's avonds vroeg Rick: Zeg heb jij al zin in die bloemkool?
Nou, nu je het zegt, nee. En ik weet dan al precies wat er gaat volgen.
Zullen we chinezen?
Ik ben meteen te porren want voor één en echt voor maar één ding mag je wakker maken en dat is chinees eten. Tijdens de wereldreis die ik in 1989 maakte gaf ik in Azië de voorkeur aan nassi voor het ontbijt i.p.v kleffe witte boterhammen.
Dus het werd de Chinees.

De volgende dag.
Zeg ik heb eigenlijk helemaal geen zin in bloemkool zullen we naar de Indiër gaan?
Lijkt me een strak plan.
Vandaag had de bloemkool nog steeds geen aantrekkingskracht dus zaten we weer bij de Chinees.
Morgen gaan we Tappas eten bij vrienden dus.....eten we maandag waarschijnlijk....

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: