donderdag 30 november 2023

Rugzak

We zijn inmiddels weer op de berg aangekomen en werden gisteravond getrakteerd op een mooie zonsondergang.


Een koude bovenlucht met lenswolken die voor de volgende dag regen zou moeten brengen maar……het was vandaag prachtig weer. De regen komt nu morgen.

Tijdens het behang afstomen bij de buren hadden we allerlei gesprekken. Onder andere over huisvlijt. Buurvrouw maakt schilderijen en gebruikt daarbij allerlei soorten materialen. Zo maakte ze een portret van het meisje met de parel en verwerkte daar knopen in.
Ik vertelde van de glazen wasmachine deuren en het strandglas en dat ik in en rond afvalcontainers struin naar bruikbaar spul.

Vlak voordat we naar Spanje afreisden kwam buuf langs om te zeggen dat ze allerlei spullen in de garage had staan die niet mee kunnen naar het nieuwe appartement en of ik wilde kijken of ik er iets van zou kunnen gebruiken.


En dat is altijd het geval. Een goede rugzak nam ik mee. Helemaal mijn kleur.



Dat betekent dat ik afscheid kan nemen van mijn ouwe trouwe rugzak die ik beslist vijftien jaar heb gehad.



De vroegste foto die ik kon vinden is van een januari 2013. De nieuwjaarsduik op het strand van Torrox.


Met groeten Ton 

10 opmerkingen:

Marthy zei

Een goede rugzak, heel belangrijk. Leuk, die laatste foto.

Clarien zei

Na zoveel jaar is die rugzak wel aan je gehecht ... hij kijkt wat triestig. Zie je het?

Y. Schoutsen zei

Wat een toeval, zo'n nieuwere versie rugzak in dezelfde kleuren. Wat ben jij trouw. Ik heb er altijd meerdere in gebruik. De kleur stem ik dan af op wat ik draag die dag. Tuttig hè?

Ton zei

Hoi Marthy, Zeker waar. Het voordeel van de oude was het rekje dat de rugzak ietsjes van de rug hield zodat die lekker droog beef tijdens het wandelen. Ook was ie net wat groter. Precies goed voor onze Spanje Nederland overtochten. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Clarien, Die hechting kwam dus van twee kanten. Hij kijkt inderdaad triest. Ik kon hem ook niet zomaar wegdoen al waren de ritsen al twee jaar niet meer te gebruiken vanwege slijtage. Ook was ie al jaren niet meer waterdicht. Maar ja? Hij zat zo lekker. Ik hoop dat de nieuwe net zoveel plezier gaat geven. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Yvonne, Ik ben niet zo moeilijk met wat er op mijn rug zit. Wel wat er op mijn nek zit. Maar dat is een ander verhaal. Ik heb trouwens twee rugzakjes nu want heb ook nog een kleine zwarte. Met groetenTon

Emie zei

Het universum (en de buurvrouw) was weer goed voor je. Lekker dat jullie weer terug in Spanje zijn.

Ton zei

Hoi Emie, Het universum heeft soms een duwtje nodig door iets goeds te doen. Het is heerlijk hier en……er viel 5 mm regen. Met groetenTon

Mevrouw Niekje zei

Tassen, ik ben er dol op. Heb voor iedere gelegenheid wel een tas, tasje, rugzak, koffer, etc. Vroeger kocht ik me suf, nu ben ik veel meer aan het consuminderen en gaan mijn spullen langer mee (blijven langer bij me). Ik heb een prachtige leren tas die ook uit 2013 of misschien zelfs wel 2012 komt. Ik kocht de tas in Londen, nadat ik er drie dagen langs was gelopen en er nachtjes over had geslapen. Was een investering maar heb er nu nog plezier van. Leuke foto van jullie!!

Ton zei

Hoi Mevrouw Niekje, Heerlijk om zo lang blij en tevreden te zijn met spullen. Met groetenTon