vrijdag 3 november 2023

En het bleef droog

Gisteren mijn kado-uitje gehad. 

Een wandeling aan de kust inclusief een lunch.



Afdalend naar playa de Cañuelo waar we bij bar el Paraiso een kopje koffie dronken. Toen hadden we er pas een half uurtje afdalen opzitten want  het hoeft geen prestatie te worden.



Op dezelfde plek maakte ik ook deze foto.

Het was toen nog heerlijk zonnig weer. Wel een stevig briesje maar dat hoort een beetje bij de kust.

Na de stop op weg naar Playa Cantarriján via klifpaadjes.
Het deed me sterk aan de wandelingen van de Vierdaagse van Cómpeta denken maar gelukkig lag het tempo wel wat lager omdat we, bijna als echte Spanjaarden, steeds even stopten om wat te kletsen.



En om te genieten van de mooie kust.



Hier komt de arroyo uit aan het strand en is ook het restaurant gelegen waar we heerlijk aten. We zaten eerst nog buiten onder een afdak maar de wind trok behoorlijk aan en het werd ook steeds donkerder.

Na een uur of drie leek het ons beter om op te stappen voordat het zou gaan regenen.


Het blijft droog hoor, orakelde ik, ik zie nog een sunny spot op zee.



Aan het einde van de kust is de bebouwing van Maro, Nerja en Torrox te zien.


Misschien wel omdat het weer wat dreigend en somber werd viel dit minuscule gele bloemetje op.

Na vijf kwartier lopen waren we weer bij de auto. Een heerlijke, gezellige en waardevolle dag.

Dank mannen.

Met groeten Ton.

12 opmerkingen:

Marthy zei

En een prachtige tocht, ik heb meegenoten.

Petra zei

Hoi Ton zo deed je je verjaardag nog eens dunnetjes over. Altijd leuk zulke cadeautjes die blijven je meestal langer bij, jullie maakte weer een mooie wandeling en het bleef droog denk ik? Je schrijft tenminste niet over regen, ik stuur wel wat jullie kant op het is hier niet normaal wat er allemaal valt de afgelopen dagen. En dat gele bloemetje het lijkt net of je die daar even heb neergezet voor de foto 😊 de bloem lijkt qua uiterlijk wel wat op de hellebores vind ik. Ik wens jullie een genoeglijk weekend (hier klettert de regen weer tegen de ramen)🥴
Een liefdevolle groet Petra.

Mevrouw Niekje zei

Als ik jaloers was aangelegd zou ik zeker jaloers worden! Wat een mooie omgeving! Hebben jullie ook lekker gegeten?

Anoniem zei

Wat een prachtig landschap, mooie foto's. Ik kan heel goed begrijpen dat het een heerlijke dag was.Bernadette

Ton zei

Hoi Marthy, Fijn. Graag gedaan. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Petra, Het bleef natuurlijk droog want er wil hier gewoon geen water vallen. In Galicië wel, daar viel in de maand oktober 1000 mm het is dus wat onevenredig verdeeld. Het bloemetje was de enige dat we zagen afgezien van het blauw van de rozemarijnbloemen. De buurvrouw in Den Helder is de regen ook wel zat vertelde ze ons. Fijn weekend. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Mevrouw Niekje, Fijn dat je niet jaloers bent. Het betekent ook vaak dat je dan tevreden bent. De kust is prachtig hier. Trouwens net als de binnenlanden. En juist ook de afwisseling. We hebben heerlijk gegeten. En de taart als nagerecht was uitstekend. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Bernadette, Wij vinden het ook nog steeds bijzonder dat al moois eigenlijk onze achtertuin is. Het was zeker een heerlijke dag en we zeiden tegen elkaar dat we dit soort dingen wel wat vaker mogen doen. Met groetenTon

Y. Schoutsen zei

Hele mooie kust daar!!

miekequilt zei

Wat een mooi kado. Het is toch echt genieten bij jullie aan die mooie kust.

Ton zei

Hoi Yvonne, Het doet ons ook denken aan de Japanse kust alleen heeft die zo veel meer groen. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Mieke, We zeggen wel eens tegen elkaar dat we er eigenlijk te weinig op uit gaan om al dat moois te zien en te ervaren. Met groetenTon