dinsdag 30 mei 2023

Lekker bezig



De luchten waren op zijn tijd beslist spectaculair te noemen. Maar ook het afgelopen weekend werden de weersvoorspellingen niet bewaarheid. Droog bleef het.

Om het humeur te managen deed ik weer eens een project.


De deksel van een grote hapjespan vond ik vorig jaar al eens in de container.
Wat moet je daar nou mee, vroeg Rick toen ik eenmaal weer thuis mijn opgescharrelde schat liet zien.
Ik denk dat ik er een schaal van maak voor cactussen. Die hoeven niet in een diepe pot te staan.

Het recept is beproefd: stukjes glas er op plakken met transparantekit en afvoegen.



Cactusjes er in en bestrooien met wat grind.

Helemaal tevreden.

Een paar weken geleden zagen we een grote donkere slang in de tuin. We weten dat ze hier zitten maar we zien ze niet vaak. Wel is het altijd toch wat onwennig cq schrikken.
Maar we denken dat de slang zich in de tuin ophoudt want inmiddels zien we hem of haar vaker. Tja of dat nu met de houtwal te maken heeft die ik afgelopen weken stapelde?



Ook deed ik de de laatste voorbereidingen voor de betonplaat voor het waterdepot. Maar daarover morgen meer want dan komen de mannen het beton storten.


Met groeten Ton

15 opmerkingen:

Petra zei

Hoi Ton, wat heb je dat weer onwijs leuk gedaan die schaal voor cactussen 🌵 echt wat ben je toch creatief. Ik weet nog dat je die deur/glas van de wasmachine ook op dezelfde manier heb beplakt met glas en daar toen een paddenstoel 🍄 van heb gemaakt. Ik dacht toen ohh als ik z’n glas ergens vind ga ik dat ook maken. Maar ja dan moet je ook allemaal van die stukjes glas vinden en ik heb er gerust wel eens opgeraapt maar lang niet genoeg voor een paddenstoel. Maar ik ook nog steeds geen glazen wasmachine deur gevonden 🥴. Ik hou het in mijn gedachten want ik vind het echt heel erg leuk. En dat van die slang bbrrrrr mij niet bellhhuu ik heb echt heel veel angst voor slangen 🐍
Liefdevolle groet Petra.

Bertiebo zei

Wat leuk, die bak voor de cactussen!

Liane zei

Wat een creatief idee die schaal! Staat leuk zo met die cactusjes er in.

Bernadette zei

Ik vind de cactusschaal prachtig. Het lukt je steeds van niets (afval) mooie dingen te maken.

Petra1945 zei

O, hebben jullie een aannemer gevonden die het voor een redelijke prijs doet?

Ben wel benieuwd wat voor slang dat is... Heb je een determineergids?

Anoniem zei

Goedemorgen Ton, een slang? Oeh, dat zou niks voor mij zijn, ik zou geen deur of raam meer open durven laten staan. Weten jullie al wat voor soort het is?

Ik begrijp dat de regen jullie gebied (nog) niet heeft bereikt. Het is maar vreemd verdeeld wat regen betreft momenteel. Is jullie kraanwater overigens drinkbaar of gebruiken jullie flessenwater? Groeten, Elisa

Ton zei

Hoi Petra, Dank. Ik heb er jaren over gedaan om voldoende glas te vinden om dit soort dingen te kunnen maken. De aanhouder wint zullen we maar zeggen. De slangen die hier voorkomen zijn niet dodelijk voor mensen en dat vind ik voldoende geruststellend. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Bettie, Liane en Bernadette, Dank voor het compliment. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Elisa, Geen idee wat voor soort. Hij schiet zo snel weg dat ik nauwelijks de tijd heb om te bekijken. We hebben in mei 50 mm regen gehad en daar zijn we heel blij mee. De overvloedige regen die nu valt is meer in het noorden. Het water is drinkbaar en gebruiken we voor koken en koffie en dergelijke. Maar als drinkwater kopen we flessen. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Petra, De aannemer die het gaat doen is niet goedkoper maar doet alleen het betonvloertje. Doordat we de andere zaken zelf regelen , besparen we we veel geld. Is wel meer gedoe natuurlijk. Een determineergids heb ik niet. Met groetenTon

Emie zei

Een slang op je terrein houdt muizen weg. Dat is dan weer mooi meegenomen.

Ton zei

Hoi Emie, En niet alleen muizen uit de reacties te lezen. Met groetenTon

Y. Schoutsen zei

Wat een mooi metamorfose, van hapjespan naar cactusbak. Ik laat het aan Yutaka zien, die verzamelt ook glas van het strand en de potten puilen inmiddels aardig uit.

Ton zei

Hoi Yvonne, Als je op het www zoekt op strandglas krijg je duizenden hits met allerlei ideeën wat je er van kan maken. Met groetenTon

Anoniem zei

Wat een super mooie schaal je bent echt heel creatief