zaterdag 18 februari 2023

Ik liet deze schaal aan mij voorbijgaan

Of we mee wilden met een tapas tour in Velez Malaga.
Yep, dat wilden we wel.
Dus zaten we gisteravond om 20.00 uur in de eerste bar.


Kregen keuze uit vier soorten witte wijn en aten een viskroketje. Errug lekker allemaal.

Bij de tweede stop zaten we buiten en kregen we coquilles op twee wijzen bereid.



Nou uh op twee wijzen bereid? Deze bereidingswijze bestond slechts uit het openen van de schelp en het besprenkelen met citroensap. In geen honderd jaar dat ik dat eet. Dus liet ik deze schaal aan mij voorbijgaan.
De andere soort was lekker gebakken met een pittige saus en daar waagde ik me als niet zo’n viseter wel aan.



Op naar het volgende restaurant.
Daar kregen we een asperge met ham in bladerdeeg. Now are we talking. Heerlijk was ie. De wijn ook trouwens.

In de laatste bar werd een stoofpotje met bloedworst geserveerd. Helemaal lekker, zeker ook met de bij geserveerde wijn.
Hik, oeps. Uh, Rick wil jij terug naar huis rijden?
Tuurlijk.

Daarna nog een afzakkertje in een of andere obscure kroeg waar de muziek wel wat te luid stond voor mij.

We hadden een zeer gezellige en onderhoudende avond. 


Vanmorgen wel wat hangerig. Ben het laat naar bed gaan en wijn drinken niet meer zo gewend.

Vanmiddag klaarde het niet alleen in het hoofd op. 
Tijd voor een klusje.


De cipressen vond ik na een jaar of vier alweer best hoog geworden. Dus tijd voor een snoei beurt.


Na een uurtje zag het er zo uit. Drie cipressen hebben nog steeds een mooie vorm maar die bij de rode pijl kreeg ik niet netjes ingekort en ziet er verminkt uit. Hoop maar die zich hersteld.


De langste tak was bijna vijf meter lang. Morgen de boel maar wegslepen.


En het huisnummerbordje hangt. Dat deed ik trouwens gisteren al maar de nummers moesten vastgekit worden en ik had geen kit meer dus dat deed ik vandaag. Als je goed kijkt kan je de plakbandjes nog zien zitten om ze op de juiste plek te houden.

Helemaal tevreden.



Vanmorgen liet Rick de muziek kopiƫren die we gaan zingen in de kerk tijdens een mis. 1400 Kopietjes en daar moeten ook gaatjes in.

Kortom: lekker bezig.

En er is ook nog een mazzeltje: de aangekondigde saharastofstorm gaat zuidelijker langs zodat we er geen last van hebben. En dat is heel fijn.


Met groeten Ton

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Het harde blauw van het huisnummer en het felle geel van de pilaar deden mij meteen denken aan de kleuren in de Majorelletuin van Yves Saint Laurent in Marrakech, Marokko. Ik word helemaal blij van die kleuren! Groetjes, Elisa

Ton zei

Hoi Elisa, Dank voor het compliment. Het kleurgebruik lijkt er op maar ik zou al blij zijn met 1% van het talent van Yves. Met groetenTon

Mevrouw Niekje zei

Zeker lekker bezig! Ik begrijp dat je die tapas aan je voorbij liet gaan, ik ben ook geen grote viseter en dat soort hapjes vind ik ook helemaal niets. Zo'n asperge lijkt mij ook een stuk lekkerder.

Y. Schoutsen zei

Wat een heerlijke dagen en die cipressen herstellen wel denk ik zo.

Ton zei

Hoi Mevrouw Niekje, Wat zijn we eens. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Yvonne, Het leven is hier goed misschien voor die ene Cipres wat minder maar met wat extra aandacht water en mest gaat hij het wel redden. Met groetenTon