woensdag 16 november 2022

Weer niet

Zo rond vijf uur vanmorgen zag ik dat de palmbladeren glinsterden in het licht van de buitenlamp van de buren. Het regende dus.

Niet dat ik wakker werd van het geruis en het verbaasde me ook niet heel erg dat er om 9 uur slechts één millimeter in de regenmeter zat.
Wel verbaasde het dat de verwachte hoeveelheid regen voor vandaag was verhoogd naar zes mm.
Ik bleef dus hoopvol naar de lucht staren.



Die luchten zagen er prachtig uit maar het bleef droog.



Af en toe scheen de zon zelfs door het wolkendek en Rick zat een half uurtje buiten.



Zo tegen vijven zag ik regensluiers in de richting van Gibraltar maar daar hebben we niks aan. Anders dan dat het er prachtig uit ziet natuurlijk.

Maar goed: met die regen wil het nog niet erg vlotten en de kachel hoeft ook nog niet aan want de thermometer geeft 20 graden aan.


Met groeten Ton

1 opmerking:

Ton zei

Hoi Marleen, Het is de laatste jaren al droger dan het langjarige gemiddelde. Dit jaar zijn de najaarsregens ook nog eens extra laat. Normaal valt er in september al wat regen. De echte weersgoden doen niet aan voorspellingen en weersprofeten van de AEMET, Spaans KNMI, maken er een potje van. Nu staan er voor morgen weer 6,6 millimeter op. Ik hoop van harte maar vrees het ergste. Met groetenTon