dinsdag 8 november 2022

Onbetaalbaar

Zaterdag.

Voor ons een bijna dagelijks ding. Voor de gaste een ware traktatie: o, dat uitzicht. Onbetaalbaar.


In het zonnetje genieten van een bakkie thee.

De volgende foto’s zijn van de gast en dat vind ik leuk omdat die altijd een ander perspectief bieden dan de mijne.


In de middag een bezoek aan Nerja waar nog steeds mensen op het strandje liggen te zonnen. 
Wij dronken een kopje koffie op het Balcon de Europa en slenterden wat door het stadje.

Zondag.
Maar ik wil ook graag naar dat taartrestaurant. 
Tja dat krijg je als men het blog leest.


En dat is geen straf, al zag ik ook deze keer af van taart. 

De weg ernaar toe legden we af met de auto en dat zorgde ervoor dat de klipgeiten rustig bleven staan.



Weer thuis een kleine siësta.


Zondagavond. Een miniconcert als voorbereiding op de koorrepetitie van maandagmiddag.

Maandag.


De dirigent achter het orgel in het repetitielokaal.

Vanmorgen had ik de gardenclub lezing over vogelzang. Zeer interessant omdat het lied van de verschillende vogels werd ontleed. Zijn er herhalingen in het lied, zijn er trillers, gaat het gefluit omhoog of omlaag. En de tip: de beste plaats om vogel geluiden te herkennen is op de bank. Via apps of op het www. 

Ondertussen maakten Rick en de gaste een autorit boven Cómpeta maar waren eerder op de Plaza de Almijara waar we tapas zouden gaan eten.


Ze moesten een half uur wachten voordat ik aanschoof en we konden gaan snoepen.


Het is nog steeds heerlijk weer ook al was de lucht soms wat beslagen. Een voorbode die hoort bij de regen die morgen zowaar zou kunnen gaan vallen.
1,2 Milimeter. 
Dat dan weer wel.


Met groeten Ton

8 opmerkingen:

Mevrouw Niekje zei

Wat een gezellige tijd hebben jullie, en fijn voor jullie bezoek dat het nog zulk mooi weer is, alhoewel jullie vast wel wat regen kunnen gebruiken. Voor iemand op vakantie is dat niet leuk, dus ik hoop dat de regen komt als ze weg is. Fijne dagen nog!

Anoniem zei

Dag Ton, is het kunstwerk boven de piano door jou gemaakt? En dan met van die broodzakclipjes zoals een eerder kunstwerk van je? Of zie ik het helemaal verkeerd? Deze doet me in elk geval denken aan een Scrabblebord. Groetjes, Elisa

Ton zei

Hoi Mevrouw Niekje, Het is nagenoeg strak blauw, 8.32 uur, en de regen is inmiddels ook verdwenen uit de verwachting dus ik denk dat de gast het gewoon droog houdt. Morgen vliegt ze samen met Rick naar Nederland. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Elisa, Je hebt het goed gezien. Grappig dat je er een scrabblebord in ziet. Ik heb het er zelf nooit in gezien maar ja, het lijkt er inderdaad op. Met groetenTon

Jan uit Perth zei

(H)eerlijke foto's, Ton. Da's genieten!

Ton zei

Hoi Jan, En dat doen we. Maar morgen is het feest weer over. Met groetenTon

Anoniem zei

Zon, taart , tapas en muziek. Jullie gaste boft!!
miekequilt

Ton zei

Hoi Mieke, Ze heeft dat zelf meerdere keren per dag gezegd. Met groetenTon