zaterdag 12 november 2022

Niet alles is een succes

Donderdagochtend bracht ik de gaste en Rick naar het vliegveld.

Het is dus super stil in Los Zuecos. Gelukkig maar voor drie dagen want ik kan Rick vanavond al weer oppikken. Wel inmiddels met een uur vertraging.

Er waren trouwens genoeg dingen om te doen voor mij. De gastenkamer is weer spic en span en zitten er nieuwe remblokken in de Panda. Ik ging naar de laatste repetitie voor Remeberanceday en zorgde dat de witte overhemden en de zwarte broeken weer kreukvrij zijn.
Ook probeerde ik het boventerras met de lounchebank aan te kleden met wat planten en vanmiddag reed ik naar Cómpeta om te helpen om de kast die we voor het koor aanschaften in de repetitie ruimte te zetten.

Niet alles was een succes.
De planten op het terras zijn in een nacht nogal kapot gewaaid en staan weer laag bij de grond.
De kast voor het koor werd opgehaald in Torrox en ik zou bij de repetitieruimte helpen met het binnen zetten. Ik zat keurig om 16.00 uur te wachten. En te wachten en te wachten. Pas na drie kwartier zag ik een bekend gezicht verschijnen en dat stond niet vrolijk.

Het was een zware kast en die moest eerst uit een slaapkamer op de eerste etage uit een huis gesleept worden. Dat was nogal gedoe. Vervolgens op een aanhanger en naar Cómpeta gereden. Tot zover alles goed maar……voordat je het dorp inrijdt is er een behoorlijk steil stuk weg en daar kieperde de kast om in de aanhanger en viel compleet uit elkaar.

Het universum wil hier vast iets zeggen.
We wilden een kast en dan het liefst een tweedehands exemplaar. Er is tenslotte rommel zat in de wereld. Er kwam echter niets op het pad. Dan maar bestellen bij IKEA. Maar daar kwam een flinke bezorgpost bij en wat later bleek dat er toch niet bezorgd kon worden. 
Toen bij een plaatselijke winkel geprobeerd. Een passend model kast uitgezocht en besteld. Dit model is niet leverbaar, kregen we na een week te horen.
Gelukkig kwam vlak daarna het bericht van de kast in Torrox. Eind goed al goed riepen we tegen elkaar.



Uh. Niet dus.


Met groeten Ton

6 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een gedoe. . Zo zijn jullie goede bedoelingen wel erg slecht verlopen. Hopelijk komt er een ( betere) kast, dat verdienen jullie wel.

Willem zei

Wat maar weer eens bewijst dat de wet tot behoud van chagrijn niet een verzinsel is, maar ook daadwerkelijk bestaat.
Murphy zei het al "als er iets mis kan gaat, gebeurt dat ook (op enig moment)". Of in volbloed Nederlands: "een ongeluk komt nooit alleen"

Ton zei

Hoi Mieke, Dank je. We gaan in ieder geval stug door. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Willem, En het brengt de voetjes gewoon weer even op de grond. Met groetenTon

Y. Schoutsen zei

Wat een pech. Ik zou na die bestelpogingen echt allang hebben opgegeven....
Nu heeft de kast dat voor je neus (achter je wagen) gedaan....
Wat kan het universum hier in hemelsnaam willen?

Ton zei

Hoi Yvonne, Tja, dat zouden wij ook graag weten. Het regelen van een tweedehands kast lijkt toch een ‘goed’ idee. Met groetenTon