dinsdag 15 december 2020

Niet zo mooi

Die lockdowns wisselen elkaar per land af. Wij zijn blij dat we na vijf weken weer wat losser mochten en nu zit Nederland er in. En dat is niet zo mooi. Het is en blijft doorbijten maar ook dit gaat voorbij.



29 November hadden we het idee om dit terras te doorbreken door een plantvak met palmen. Maar palmen konden we vanwege de lockdown niet kopen.


Om toch al wat te doen verbouwde ik daarom dit bestaande vak om dat beter te laten passen bij het nieuwe palmenperk.

Maar ja, als dat klaar is en je nog steeds geen palmen mag kopen wat dan?


Dan pas ik toch gewoon ook alvast de rechterkant van het terras aan.

En ja eindelijk konden we zaterdag weer naar de kust en kocht ik twee Washingtonia palmen en hakte zondagochtend één gat.


En daar bleef het bij tot maandag.


De tweede Palm ging met een stuk minder energie in de grond. Dat had te maken met het feit dat op dit gedeelte tijdens de bouw van het huis een gat werd gegraven om het bouwpuin in te storten. Als tuinier vond ik het geen goed idee om die troep in mijn tuin te hebben dus werd het gat weer dicht gegooid en werd het puin in containers afgevoerd. Maar aan dat grote gat had ik nu dus een mazzeltje.


Na het zwaardere werk is er altijd de beloning van het tutten met de plantjes, de rand en het grind.
Rick roept dan steeds: ben je lekker aan het afstylen?


En dit is het resultaat. Inclusief de gemacraméeerde (is dit een woord?) planthangers die aan het balkon hangen.



Bijna helemaal tevreden met het resultaat. Want die steen vooraan ligt niet zo mooi. 
Ik weet het niet. Hij heeft al op 100 verschillende plaatsen en in tig posities gelegen. Maar als  ik hem weghaal is het net of het niet ‘af’ is. 

Vorige week was het nogal onstuimig en bewolkt weer. Maar vanaf vrijdag werd het een stuk beter en ook de nachten waren helder. Dat kwam me goed uit want van zondag op maandag waren de Geniniden te zien met wel tot 120 vallende sterren per uur. Toch was net de zondagnacht bewolkt en zag ik er niet een vallen. Niet zo mooi.

Tijdens het werk hoorde ik vandaag steeds een beetje een donker geluid. Het zou van een wild zwijn hebben kunnen zijn. Een beetje geknor maar toch ook wat knarserigs van een kraai.
Dat houdt me dan bezig, zeker omdat ik het steeds opnieuw hoorde dus keek ik veel naar de lucht en ja, ik zag twee grote kraaien. Maar dan wel heel grote kraaien. Snel een foto maken met de IPad, het fototoestel heeft de geest gegeven, maar de kwaliteit is te slecht om te publiceren. Op internet gezocht en het geluid van kraaien en raven beluisterd. En het zijn naar mijn bescheiden mening raven.
En dat er raven rondvliegen vind ik nou wel weer mooi.


Met groeten Ton

8 opmerkingen:

Emie zei

Mooi, al die organische vormen in de tuin. En wat een werk maar ook wat een voldoening!

Marjorie zei

Mooi geworden, dat nieuwe palmenperk ! En het houd je lekker bezig.

Ton zei

Hoi Emie, Dank en die twee dingen zijn recht evenredig met elkaar verbonden. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Marjorie, Dank je. Ik doe niets liever. Met groetenTon

Petra1945 zei

Een doordenkertje!
Gemacraméde, zou ik eerder zeggen. Of gemacrameede.
Maar het enige wat m.i. grammaticaal correct is (in tegenstelling tot wat je gevoelsmatig zou zeggen) is macramé hangers, macraméhangers, of als je juist de activiteit wilt benadrukken: met/in macramétechniek gemaakte hangers.
Taal is eindeloos fascinerend...

Ton zei

Hoi Petra, Mede drink ik niet. Ik wilde eigenlijk wel benadrukken dat ik iets had gemacrameed. Dus met in macramétechniek gemaakte hangers is dan wat ik zou moeten hebben gebruiken. Dank in ieder geval voor de uitleg. Met groetenTon

Petra1945 zei

Het was niet belerend bedoeld, hoor... Jij vroeg het je af en ik filosofeerde erop door! Dat houdt mij ook scherp, zullen we maar zeggen. (Ik schrijf veel, maar geen weblog -- en geen fictie.)

Ton zei

Hoi Petra, Maar ik vroeg: is dit een woord? Jij gaf antwoord en ik leerde weer wat. Met groetenTon