zondag 6 september 2020

Zang als medicijn

Hoe gaat dat?

We waren er gistermiddag even helemaal zat van. Rick baalde van opnieuw 39 graden koorts en ik van de steeds maar doorkruiste plannen door de COVID.
De mens wikt, Corona beschikt.

Dus stapte Rick moedeloos zijn bed in en pakte ik mijn spullen bij elkaar om boodschappen te gaan doen.
Naast de voordeur zit een ventilatie luikje en dat staat, zeker in de zomer, meestal open. 
Zie ik dat er iets in de opening geklemd zit. Ik pak het vast en roep naar Rick: er zit een Torta de Santiago in het luikje. En meteen gaat de stemming omhoog.
Van wie zou dat nou zijn?
Moet wel van de buren zijn want mensen van buiten het gebouw kunnen niet zomaar naar binnen.
Als ik een paar tellen later naar buiten stap staan er twee mensen op de galerij. 



En die mensen kennen we. Het is Sopraan en haar zangpartner en die kwamen ons niet alleen de torta maar ook een aubade brengen.
Rick moest afstand houden maar ik stond bij de voordeur in de gang.
Beiden waren we ontroerd.

Tja en dan is het allemaal weer een stuk lichter.
Nou, zei Rick nadat ik terug kwam met een dikke reep chocolade, Harry Potter knapte daar tenslotte ook altijd van op: de koorts is weg.
Nu is die koorts nogal springerig maar voegde hij er aan toe: en hij blijft nu weg.
Inmiddels is het zondagmiddag en......is ie nog steeds koortsvrij.

Dank M en W.

Met groeten Ton

12 opmerkingen:

Bertiebo zei

Wat superlief. En fijn dat Rick koortsvrij is.

schrijfselsvanmij zei

Wat een toffe medicijn!

Emie zei

Wat een lief gebaar met goed resultaat! Zij wisten precies wat jullie nodig hadden.

Jan Fr zei

Nou maar hopen dat hij beter wordt wat een ellende.
En toch weer vliegen binnenkort?
Ik heb vandaag nog gezwommen in zee heerlijk al koelt het in de avond al goed af.
dus toch maar een jasje mee nemen

Ton zei

Hoi Bertie, Dank je wel. En nog steeds geen koorts. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Inge, Klopt, zo willen nog wel wat slikken. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Emie, En precies op het juiste moment. Met groetenTon

Ton zei

HoinJan. Rick gaat goed dus dat is fijn. Dat vliegen zit er wel in en een jasje hangt is De Klompen. Met groetenTon

Johanna zei

Wat een hartverwarmende foto van het zangkoor voor jullie deur!
Ik liet me inspireren door jullie en was even een beetje off line en oeps, twee zieken! Beterschap en een goed herstel gewenst!
Ondanks de onzekere tijden waag ik zondag de vlucht,
De zon gaat jullie verzorgen komende dagen, groet Johanna

Ton zei

Hoi Johanna, Ja we zijn verwend. En ik wens je een veilige oversteek en een fijn verblijf. Wellicht zie ik je op Schiphol. Ik vertrek om 19.00 uur naar Malaga. Met groetenTon

Johanna zei

Oh Ton, je vliegt ook! Je gaat ook vast amandelen oogsten en al je plantjes verzorgen.
Ik verheug me er zo op, ook op uren onder mijn favoriete oer bomen zitten en maar Johannesbroodpeulen rapen. Zicht op de bergen, hondje van de buurman bij me, helemaal Zen.
Die ontmoeting zou erg leuk zijn, maar helaas. Ik vlieg een uur eerder van Eindhoven naar Valencia.
Veilige reis en een fijn verblijf, Johanna

Ton zei

Hoi Johanna, Dan gaat een ontmoeting er nu niet inzitten. Goede reis en een fijn verblijf. Mijn amandelen zijn geplukt maar wie weet kan er nog wel ergens wat scoren. Wat doe jij met die Johannesbroodpeulen? Met groetenTon