vrijdag 18 september 2020

Drab

Het ziet er niet uit. 
Het leek wel drab wat er rond 18.00 gisteravond als eerste uit de regenpijp kwam.


Maar na een tijdje werd het mooi schoon water. Het regende rustig een mm of zes bij elkaar.



Maar in het binnenland kleurde de lucht toch nog prachtig roze.

Vannacht verschillende keren wakker geweest van het ruisen van het water in de dakgoot en vanmorgen zag het het er zo uit.




Met behoorlijk stevige wind zoals te zien aan de cipres.

In totaal zat er 16 mm in de regenmeter en daar was ik heel blij mee. 
De regen valt hier zeer plaatselijk en deze keer waren we dus mazzel want voorspeld was maar 8,7 mm.
Vriend Jan die hemelsbreed 15 km bij ons vandaan woont kreeg maar een paar spetters.

Zo na elven werd het droog en keutelde ik wat rond huis en tuin en bakte ik pannenkoeken die Rick met smaak opat.

‘s Middag hield ik me bezig met een nieuwe project maar daarover morgen meer. Ik moet me er nog iets meer in verdiepen en nog wat aanschaffen.

Met groeten Ton

En nog een toegift.




2 opmerkingen:

Anoniem zei

Zo blij dat jullie beiden gezond en wel zijn!

Ton zei

Hoi Vlasje, Dank je wel. Ook wij beseffen maar al te goed dat gezondheid een groot goed is. Met groetenTon