woensdag 30 september 2020

Dachten we......

Het kan ook wel een kwartiertje later worden, we zijn in Spanje tenslotte, schreef ik gisteren, maar de toekomstige Jimny eigenaar stond al keurig op de afgesproken plek en dat terwijl wij vijf minuten te vroeg waren.

Heerlijk. De overschrijving was met 10 minuutjes geregeld en de betaling verliep soepel in briefjes van 50 euro. Om dat laatste hadden we specifiek gevraagd want anders krijg je biljetten van 500 euro en dat is voor de Spanjaarden gewoon, maar wij als Nederlanders zijn er allergisch voor.



Daar gaat ze, zong Clouseau zachtjes toen alles geregeld was.

Het zal nog wel een tijdje duren voor in onze gedachten het groen van de Jimny van de witte panda verdwijnt. Dachten we.


Vanmorgen hadden we een ritje naar Nerja. Naar het dierenasiel. 
Op de website stonden twee hondjes die misschien wel bij ons pasten. Eén dan hé! Maar die twee bleken al geadopteerd. 
Das jammer, maar er is nog een hondje dat bij een familie logeert en die kunnen we komende dagen gaan zien. Leo, zo heet ie, werd uitgerekend vandaag gecastreerd.

Terwijl we over het stukje onverharde weg bij ons huis reden vond Rick dat de auto veel comfortabeler was dan de Jimny.
Wat heerlijk hè dat de motor zo weinig geluid maakt, zei ik op de snelweg.
Al bochten rijdend op de weg terug naar Cómpeta vond Rick dat de Panda veel stabieler op de weg lag. We begonnen beiden te lachen en riepen dat we Jimny al wel heel snel lijken te vergeten.
Al kwam bij de containers het oude vertrouwde groene monster weer even boven, want er stond een zak netjes tegen de container aangezet. Meestal betekent dat dat er iets van waarde in zit.



Thuis maakte ik een foto van de inmiddels leeghaalde zak, maar geeft het universum hier een teken? 

 In de zak zaten vijf planten die zo uit de pot getrokken en in de zak waren gestopt. Mankeerde helemaal niets aan.



Ze staan al weer in de borders. Hopelijk net zo blij als ik. 


Met groeten Ton

6 opmerkingen:

Petra zei

Ik hoor alleen maar positief over de nieuw auto heel fijn dus allemaal. En Leo wij hebben een kennis en zij had een hele lieve hond en die hete ook Leo. Zij zei ons toen (al een hele poos geleden) waar Leo voor stond lui en ondeugend dat vond ik toen zo grappig en ben het dus ook nooit vergeten. Hoop dat hondje Leo bij jullie past, ik ben wel nieuwsgierig of het hem gaat worden 😊. Lieve groet Petra

Ton zei

Hoi Petra, Heel tevreden zijn we. Wij moesten ook lachen om de verklaring van Leo en of het he: gaat worden komt beslist op het blog. Met groetenTon

schrijfselsvanmij zei

Ben benieuwd hoe en wat met dat hondje. Ps: als iedereen het mondkapje zo zou dragen heeft het dragen weinig nut .....

Wilma Thieme zei

Leuke ontwikkelingen en spannend ook. Even een overdenking bij het aanschaffen van een hond(je). Wij hebben kleine hond, die bijna 9 kilo weegt, wat weer heeeeel handig is als jullie toch een keer naar NL op en neer willen met het vliegtuig. Er mag bij Transavia namelijk een hond in de tas (hond EN tas) van totaal 10 kilo en die mag dan bij je voeten staan. Onze hond is erop getraind, ik hoef maar te zeggen 'in de tas' en hij springt erin. Want ik weet zeker, als jullie hem eenmaal hebben dat je hem ook het liefst altijd om je heen hebt ;-) Succes bij de keuze, of wat het universum op jullie weg brengt ;-)

PS je hoeft het niet perse te posten, maar ik heb geen e-mail adres van je, dus vandaar even via het blog, wat ik met plezier lees. Ben ik toch een beetje in Spanje ;-)

Ton zei

Hoi Inge, Wij ook en hebben vanmiddag een afspraak op het fosteradres. Tja, die kapjes........Met groeten Ton

Ton zei

Hoi Wilma, Dank voor de tip en ik ben bang dat Leo sowieso te zwaar is want zou zo’n 12 kilo zijn. We gaan het zien. Dank voor het compliment. Met groeten Ton