woensdag 16 september 2020

Ontwikkelingen


De Stephanotis bloeit nog met wat laatste trossen. Of ze lekker ruiken? Geen idee.


Met de aankomst van Rick kon worden vastgesteld dat ze een heerlijke geur verspreiden. Net als de Jasmijn trouwens. 
Nou moet ik er geen punt van gaan maken maar zo langzamerhand beging ik geur en smaak wel te missen. 
De laatste twee dagen kookte ik zonder kruiden en zout en had niet het idee dat er iets miste. Vandaag maakte ik een eenpansgerecht met kruiden, specerijen, knoflook en zout en ik moest aan Rick vragen of het ergens naar smaakte.
Ja, zei hij, het is helemaal goed zo. Maar voor mij; echt geen verschil met gisteren. 

Nadat ik Rick had opgehaald van het vliegveld reden we meteen door naar een bedrijf in tweedehands auto’s.
Het gaat er van komen. Onze Suzie wordt ingeruild, ze is wat onbetrouwbaar aan het worden.
In verband met de Corona perikelen en ons verblijf in Spanje lijkt het ons een goed idee om bij eventuele problemen met de auto terug naar Nederland te kunnen gaan. 
En daarmee komt ook weer iets anders binnen bereik: een hond. Als we in de toekomst voor langere tijd naar het noorden gaan, gaan we met de auto en kan de hond lekker mee. Voor een kort bezoek gaan we met het vliegtuig en zoeken we hier een oppas adres voor de aanstaande viervoeter.
Zo zijn er ineens weer allerlei ontwikkelingen.




Rick houdt van instanttuinieren en snelgroeiende planten. Dus vielen de potten met de Apdistra goed in de smaak. Net als de pot rechts met de Curcuma plant die de afgelopen drie weken een enorme groeispurt maakte en het pièce de resistance: de Olifantsoor in de terracotta pot. Die moet trouwens in een grotere bak gezet worden waarvoor ik al een zak met potgrond kocht.

Kortom, Rick is helemaal tevreden en ik blij dat hij er weer is.


Met groen Ton

8 opmerkingen:

Lot zei

En ik ben blij dat je weer in Spanje bent, heb je altijd leuke blogkes.

Ton zei

Hoi Lot, Dank. Maar hier gebeurd ook meer. Met groetenTon

miekequilt zei

Wat een veranderingen. Succes met de aanschaf nieuwe auto. En dan die hond : helemaal spannend.

Ton zei

Hoi Mieke,mDank. Ik denk trouwens dat we eenvoudiger een nieuwe auto dan een hondje verkrijgen. Met groetenTon

Anoniem zei

Wat leuk, een hond! Die gaat waarschijnlijk een rol spelen in jouw verhalen. Verhalen die ik trouwens graag lees. Ben benieuwd. Marja

Ton zei

Hoi Marja, Dank voor het compliment en de hond gaat beslist deel uitmaken van de blogverhalen. Met groetenTon

Johanna zei

Hoi Ton, wat een ellende niet ruiken en proeven, één van de geneugten des levens! Ik hoop van harte dat je die zintuigen spoedig weer terug hebt.
Plan B: weten dat de Spaanse auto ons allen terug kan brengen! Maar liever voorlopig weer even genieten van je projecten! Ben benieuwd wat je in petto hebt!
Met groeten Johanna

Ton zei

Hoi Johanna, Ja, zo zonder smaak is het wel saai om te eten. Ook al kan ik er 100 mee worden ik hoop dat ik weer snel wat ruik en proef. Die auto is echt voor nood want we stellen ons in op minstens vijf maanden hier. Het project(je) wordt vanavond onthuld. Met groetenTon