woensdag 13 juni 2018

Alternatievigs

Zo gaat dat: hoge druk in Nederland, lage druk in Spanje. 
Nu heb ik al vaak geroepen dat ik liever lage druk in Spanje heb dan hoge druk in Nederland. Lage druk in Spanje is namelijk eigenlijk helemaal niet zo erg. Het is wat frisser en ja, er kan ook wat meer regen vallen maar in vergelijking met het hoge noorden is het hier eigenlijk qua weer altijd feest.
Anyway. Het begint hier dus sinds een paar dagen flink op te warmen en we zitten dan ook weer voornamelijk in de schaduw van de acacia. 
Áls ik zit, want er zit wat onrust in het achterwerk zo vlak voor de terugkeer naar Den Helder.

Vanmorgen eerst boodschappen doen om dan meteen een blik in de containers te werpen. Oei, geen groen maar er ligt wel een klok op de rand van de grote bak. 
Daar heb ik geen gebrek aan denk ik en trouwens: ik vind dat de mensen die geld moeten maken door in het afval te zoeken, voor gaan. Ik heb voldoende van alles, nou uh afgezien van groen afval dan he. Maar toch bekijk ik de klok even goed. Hij is beslist niet oud, 



het heeft een Quartz uurwerk. Ik denk dat ie kapot is, schat dan dat er geen waarde aan zit en leg hem weer netjes terug op de rand.


Als ik weer in de auto zit krijg ik een ludieke ingeving: als ie toch niets waard is, kan ik er wel wat alternatievigs mee doen.



Ik maak er een super de luxe insectenhotel van. Niet dat het andere hotel al vol zit maar ik vind het leuk om te maken.
Bamboestengels knipt Malle Pietje ergens langs de weg.



Het maken van korte stukjes stengel valt nog niet mee. Als je met een snoeischaar de stengel wil doorknippen knijp je die plat en splijt die en is ie niet meer geschikt. Hoe zacht ik het ook probeer....... het blijft splijten. 


Dan draai ik de stengel rond terwijl ik kracht zet met de schaar. Dat werkt.



En dat is zo heerlijk voor een onrustig mens: met een paar uurtjes werk heb je een heel project klaar en ook nog eens helemaal blij met het resultaat.

Het klokhotel hangt in de algarobbo boom zodat we het kunnen zien als we ‘s morgens onder de acacia zitten. 


Met groeten Ton




6 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een gaaf idee!

Groetjes Carla

Ton zei

Dank Carla.

Emie zei

Dit blog heb ik even zitten voorlezen aan de wijnboer. We hóren je bijna praten. En wat een leuk hotel, die insekten boffen bij jou.

Ton zei

Hoi Emie, Leuke reactie. Vooralsnog heeft nog niemand zich ingechecked. Met groeten Ton

Emie zei

Ha, ha, de bijnaam van Malle Pietje is Jantje Ongeduld, toch?

Ton zei

Die namen zijn volledig uitwisselbaar Emie.