maandag 14 maart 2016

Onverbeterlijk

Ik ben een echt koekie monster. Of beter gezegd een ontzettende snoeper die geen maat kan houden. Zak drop moet in een keer leeg. Waarom ze zo'n handige hersluitende openig in een zak chips maken ontgaat mij volledig. Deel pakjes in een doos met koekjes weerhouden mij echt niet van gluttony.

Nu proberen we ook om zo weinig mogelijk suiker te eten dus zijn koekjes eigenlijk uit den boze.

Dus dacht ik afgelopen week: kom, laat ik nu eens een recept zoeken van mueslirepen die je zelf kan maken: daar zit niet zoveel suiker in, bevat noten en zaden en een berg vezels.

Als ik de eerste keer een recept maak houd ik me precies aan de aangegeven hoeveelheden.
Het eerste baksel vond ik heerlijk. Wellicht een tikkeltje te zoet. Zo lekker dat zelfs Tony's Chocolonely repen onaangetast in de kast bleven liggen.
Dus verminderde ik in baksel twee de hoeveelheid honing en gebruikte ik vijgen in plaats van dadels.
Het resultaat is boven verwachting: het smaakt bijna medicinaal. Bij elk kopje koffie neem ik dan ook één stukje en dat kost me geen moeite.
Wel is er inmiddels op onverklaarbare wijze een reep chocolade op.

Volgende keer maar weer iets meer honing gebruiken.

Met groeten Ton