donderdag 19 november 2015

Zaken van huishoudelijke aard

Het achterstallige schoonmaakwerk is meer dan weggewerkt.
Zelfs de groentetuin en het haardhouthok zijn onder handen genomen en de schoorsteen is geveegd maar dat heb ik laten doen.


Een klusje bleef er over en ik wist niet goed hoe ik dat moest aanpakken.
In de serre hebben we een dakraam en om het zonlicht te temperen zit daar een plissé rolgordijn in.
Het is een dubbele plissé en dus bestaat de zonwering uit een soort buisjes en daar zit ook net het probleem. 
In die buisjes zijn in de loop der tijd allemaal insectjes gekropen die er niet meer uit konden en daar de dood vonden.
Geen fraai gezicht. Maar hoe krijg je die troep er uit? 
Heb daar mijn mooie hoofd al een paar keer over gebogen maar kon geen andere oplossing bedenken dan nieuwkoop.

Sta ik vandaag met stofzuiger spinnenwebben uit de hoeken te zuigen als ik een inzicht krijg.
Zet de zuigmond aan de zijkant van het gordijn dan zuig je die dooie beesten er misschien wel uit.
En ja het werkte. Alleen niet verder dan 30 cm van de kant af.
Op zich was ik daar al blij mee maar nog niet echt tevreden.

Eerst maar een kopje koffie.

Als ik nu de zuigmond op een plaats op het gordijn zet waar een vlieg zit en vervolgens de vlieg naar de zijkant trek. Zou dat werken?
Yeppie.
Een half uur later zijn alle beesten d'r uit.


Dus zit hier sinds tijden weer een tevreden mens.


Met groeten Ton