zondag 31 mei 2015

.....ik moet het nog maar zien.


Als ik je vanavond vraag wat het leukste was van de dag, weet ik het antwoord al.

Egbert, onze eigen Ian Thorpe.

Wat is Texel klein.

Was weer tijd voor een Nijmeegsedag. Van 't Horntje naar De Cocksdorp maar deze keer via de westkant van het eiland.

Een paar weken geleden reden we langs een restaurant dat reclame maakt met eigengemaakte appeltaart. We namen dit restaurant op in de route voor de Nijmeegse. Dan hebben we een goede stop na een kilometer of vijf, zei Rick.


Om negen uur op pad, zonnetje, windje en 10 graden. Heerlijk weer om te wandelen.
Maar negen uur was te vroeg want na vijf km is het dan pas 10 uur en het restaurant gaat pas om 11 uur open. 

Maar wat is het toch leuk om te wandelen op wegen en paden die je niet kent.


Het geurde heerlijk naar dennenbomen, de zon scheen op het frisse zachte groen van de varens en ergens hoog in de bomen, hoog genoeg om het niet te voelen, ruisde een windje. Als je dan ook nog op een terras kunt zitten met appeltaart en koffie kan de dag al niet meer stuk. 
Leuk gesprekje met de uit Brabant komende serveerster waarin ik haar zei dat wij naar de De Cocksdorp wandelden.

Zeg, kunnen we eigenlijk ook niet een stuk over het strand, vroeg ik aan Rick. 
Dan moet ik even kijken hoe het met het tij uitkomt.
Ja hoor geen probleem, dus lopen we naar de Koog om daar het strand op te gaan.


Een stevige bries maar wij nemen even een verdiende pauze met koffie.

We moeten bij de Slufter wel van het strand af hoor.
Nou als het op dat moment laag water is kunnen we misschien wel door het water lopen.


Oei, dat is best nog wel een oversteek. We lopen wat meer het binnenland in en ja hoor, Rick is zonder problemen over. Ik sta nog wat te dralen en besluit mijn spijkerbroek uit te trekken.
Wat is er?
Ik denk dat ik Egbert moet dragen en dan wil ik niet het risico lopen om mijn broek nat te maken.

Toen Egbert een puppy was, washij bang van de natte terrastegels en als er een regenplas op straat lag wilde hij daar niet langs. In een vijver of sloot wilde hij niet, hoe warm het ook was. Met dat laatste gaat hij pas een paar jaar wat makkelijker om en gaat soms zelfs tot zijn buik in het water.

Probeer eerst maar of hij achter je aankomt.
Ik stap in het water. Egbert rent wat heen en weer.
Mede omdat Rick al aan de overkant is moet hij wel. Hij loopt het water in en als het wat dieper wordt springt hij steeds een stukje verder tot het te diep wordt en ja hoor: hij zwemt naast me naar de overkant.


Eenmaal aan de overkant loopt hij naar Rick toe die zijn schoenen al aan het aantrekken is en schudt zich eens lekker uit. 


Ik maak nog een foto van onszelf en dan gaan we verder via de vuurtoren naar Cocksdorp.


Daar wachten we met een softijsje op een bank bij de snackbar op de texelhopper.
Is dat nou die serveerster van vanmorgen, vraag ik Rick.
Ze lijkt er wel op.
Ach, dat is toch ook wat, zei ze nadat ze wat dichterbij was gekomen. Ik dacht al: zijn dat nou die jongens die naar de Cocksdorp wilde lopen?
Ik dacht nog wel bij mezelf: ze zeggen dat dat nou wel maar ik moet het nog maar zien.

Nou, bij deze.


Met groeten Ton


Geen opmerkingen: