woensdag 7 november 2012

Tweede kans

Wilt u misschien zo'n plantje? Vroeg de caissière bij de VOMAR aan de vrouw die voor mij stond. Nee, was haar antwoord.
Ik kreeg na het afrekenen dezelfde vraag maar antwoordde, ja, Mag ik die ook van die mevrouw?
Natuurlijk, maar u kunt ook naar de service balie dan krijgt u een hele bak. We zijn blij als mensen ze willen meenemen.
Dus ging ik met een bak viooltjes naar huis die er, op zijn zachts gezegd, nogal armetierig uitzagen.
Maar uit ervaring weet ik dat, met een beetje aandacht die plantjes het geweldig gaan doen.

 
Vanmorgen werd ik om 5 uur wakker en mijn eerste gedachte was: zou ie gewonnen hebben?
Toch kon zelfs deze vraag mij niet zo vroeg uit bed krijgen. Pas na zevenen las ik op FB, bij gebrek aan een TV, dat Barack Obama is herkozen.


Met groeten Ton


Geen opmerkingen: