zondag 25 november 2012

Ik heb er genoeg van

Met alleen een berg energie kom ik er niet. Geduld, dat heb ik nodig.

Twee vakanties ben ik nu bezig met het uithakken van de vijver en dat vraagt nogal wat energie met rotsachtige grond.
Gelukkig wordt die energie wel aangevuld door chinees eten. Gisteravond gegeten bij Asian Ben in Torrox. Geweldig.

Terug naar de vijver. Ongeveer 8 kubieke meter heb ik uitgehakt en ik ben er klaar mee. Mijn schouders doen pijn en mijn rug... ik stapte vanmorgen als een oude man uit bed.
Maar ik vind hem eigenlijk nog steeds niet groot genoeg.




 


Al hakkend gaan mijn gedachten door; ik zou graag willen dat de vijver zo natuurlijk mogelijk lijkt. Dat ie ligt op een lage plek in het landschap waar het water naar toestroomt. Daarvoor moet ongeveer een meter van de rand af, het niveau langzaam aflopen richting vijver. Dit bedenkend begin ik - ongemerkt? - dit idee in praktijk te brengen. Wat hakken, een beetje schrapen, het losse spul wegvegen en weer wat hakken. Maar al werkend begint het toch weer te knagen: hij moet groter.
Gelukkig zijn er nog twee plekken waar de rots zacht is, die moeten er eigenlijk wel uit. Dit zorgt ervoor dat ik in december toch nog verder ga.
Nou ja, en morgen ook nog wat.

Met groeten Ton


2 opmerkingen:

Edwin y Cornelia zei

Ton, gewoon een uurtje of wat een kraantje laten komen voor 60 euro en je hebt een enorm gat en daarna kan je zelf het leuke werk doen. Die machines zijn niet voor niets uitgevonden, toch?

Ton zei

Hoi Edwin, een kraantje zou er misschien 10 minuten over doen maar dan gebeurt het mij te grof. Nu kost het me wel veel moeite maar ik kan het precies doen zoals ik het hebben wil.