zaterdag 5 oktober 2024

Aardewerk

We gingen vanmiddag naar het koor in El Morche. Kijken of het wellicht iets voor ons zou zijn.
In het naar ons gestuurde FB bericht stond niet veel info. 

Aardige man stond ons te woord. Het koor bestond uit zeven personen waarvan één man. 
Goed, wij houden wel van kleine zanggroepen dus dat is het niet het probleem. Wel wat en hoe ze zingen. Er wordt driestemmig gezongen en dat heeft te maken dat er maar een man is. Met ons erbij zou dat wel vierstemmig kunnen worden. Maar het repertoire is echt niet voor ons: Gospel en Kumbaya My Lord stond vandaag op het program.
Dat gaat het niet worden.

Jammer.

Sinds het verbod om groot afval naast de containers te storten is er op het gebied van schatzoeken weinig nieuws. Geen groenafval, geen planten, geen hout, geen wasmachineramen, eigenlijk zo goed als niets.
Maar ik geef de moed niet op dus op de terugweg toch maar een stop bij de containers.


Ach, het oog is nog steeds goed getraind want bij de eerste blik zag ik een blauw puntje aardewerk onder een vuilniszak uitsteken. 
Drie gave borden Engels aardewerk.

Ze gingen mee natuurlijk ook al weet ik nog niet goed wat er mee te doen.

Er was ook nog een mazzeltje bij de mangoboomgaard: 2,9 kilo vruchten. En daar weet ik precies wat ik ermee ga doen. Drie potjes compote maakte ik ervan. De voorraad loopt lekker op zo.


Met groeten Ton

1 opmerking:

Marthy zei

Ton, ik ken iemand die helemaal hoteldebotel van dat blauwe aardewerk zou zijn. Ik ga haar een link van jouw blog sturen.