donderdag 12 september 2024

Op honk

We zijn terug. En dat is ook weer fijn.

De B&B eigenaren kwamen woensdag rond 02.00 uur thuis. Wij lagen toen al in Morpheus armen. Wel had Rick een briefje klaargelegd dat wij ‘s morgens Bas zouden uitlaten. Zo tegen tien uur kwam het spul uit bed.
“ O wat is bamboe mooi geworden en wat het ziet het zwembad er netjes uit.”
Graag gedaan en met Bas was het leuk dus: we willen dit nog wel eens doen.
Iedereen blij. Wel kregen we een standje dat we de voorraden hadden aangevuld.

De ruimte die we in Los Zuecos achterlieten is tijdens onze afwezigheid gewoon ingenomen.

Ratten: schreef de buurman. Er lopen ratten in jullie tuin.
Nou dat kan kloppen want die zijn er nu eenmaal op het platteland. Maar wanneer heb je er last van? 
We zien er ook wel eens over de pergola lopen maar van nesten of gangen eigenlijk geen spoor. En in huis hebben we ze nog nooit gezien.
Maar omdat de buurman sprak over tientallen legde ik toch maar rattengif (eigenlijk verboden maar ik had nog wat) op strategische plaatsen. De blokjes  knoopte ik vast aan een stuk metaaldraad zodat ze het gif los moeten knagen.
Goed: de eerste lading is inmiddels opgegeten zodoende knoopte ik vanmiddag een nieuwe hoeveelheid aan de draad.



Ook werd er aan aan mijn epifytische cactus geknibbeld. Lijken me geen ratten maar wat dan wel? Nu zou je een deel van je opbrengst moeten delen met de dieren maar a.u.b.niet van mijn cactus.



Dus hing ik het mandje op.

Maar ff afwachten wat wat er gaat gebeuren want dieren zijn slim. Zeker als als het om iets lekkers gaat.


Sinds we de nieuwe glazen voordeur en hordeur hebben zijn we al een paar keer tegen die hor aangelopen. Gelukkig leidde dat niet tot schade en dat willen we ook niet want de hordeur kostte 350 euro.

Je kijkt dwars door het gaas heen.


Dus knutselde ik vanmiddag een paar draden in het gaas.



Nu is het goed te zien als de hordeur gesloten is.


Met groeten Ton


4 opmerkingen:

Y. Schoutsen zei

Wat slim! Die draden!

Anoniem zei

Kun je jullie initialen niet op het gaas borduren? 😀 Groeten, Elisa

Jan uit Perth zei

Veilig geknutsel, well done!

Mevrouw Niekje zei

Mijn broer brak ooit zijn neus toen hij tegen een dichte glazen schuifpui aanliep, de pui was zó schoon dat het leek alsof ie open stond. Jullie hebben geluk gehad en een mooie oplossing gevonden.