woensdag 6 december 2023

Trommelstokken

Aan het spiedend oog mankeert nog niets ook al ben ik niet heel erg tevreden met mijn nieuwe bril.

Afgelopen zondag wandelden we naar Torre del Mar en zag ik vanuit een ooghoek dat er lange peulen aan een boom bungelden.
Hé, dat lijkt wel op zaden van de Moringaboom. En ja. 
Helemaal rijp dus plukte ik er twee.


Ze noemen de boom ook wel drumsticktree vanwege die lange trommelstokachtige zaaddozen.


Mij doen ze trouwens meer denken aan van die driehoekige Toblerone chocoladerepen. Zeker toen ik de zaden verwijderde.


Anyway. Er is weer wat te prutsen met warmte, licht, vochtige aarde en zaden.


Maandagochtend werden we vroeg wakker van regen. Een beetje maar toch. 
Onder de bewolking scheen een klein randje oranje zonlicht en dat zou het enige zonlicht van de dag zijn. Het regende bijna de hele dag met als resultaat vier millimeter regen. 

Nu ben ik blij met alles maar een hele dag regen en toch maar die vier mm is wel wat karig.

Gisteravond begon het opnieuw te regenen en dat eigenlijk zonder dat dat voorspeld was. Vanmorgen zat er, o blijdschap, twaalf millimeter in de meter.
Omdat het heel rustig regende kon bijna al het water dat van de weg stroomde, via de waterwerken de tuin inlopen. 


En wat is dat heerlijk: druipende bomen. In Nederland was ik er in November wel een beetje zat van maar hier is het puur geluk.


Als extraatje konden we genieten van mistsluiers.



Vanmiddag hadden we gasten voor de lunch en die werd sinds lange tijd binnen geserveerd. Bij de brandende haard. 


Met groeten Ton 


4 opmerkingen:

miekequilt zei

Lekker, die regen. Houd maar even bij jullie, wij hebben genoeg gehad. Jammer dat je bril niet bevalt. Goed kunnen zien is toch echt belangrijk. Hoewel jij altijd wel iets ziet wat te gebruiken is.

Y. Schoutsen zei

Ja, Toblerone zaden! En wat is de natuur dan mooi, na langverwachte regen.

Ton zei

Hoi Mieke, Qua regen ben ik wel egoïstisch en houd het het liefst allemaal hier. Nou ja, binnen grenzen dan he. Maar heerlijk dat er eindelijk weer eens wat viel. Met de bril ga ik in december terug naar de opticien. En dat struinen kan ik denk zelfs nog wel op de tast doen denk ik. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Yvonne, Mijn gedachten zitten wel in de snoephoek. Het is nog steeds bewolkt maar we liepen net buiten. Het rook heerlijk fris, er druppelde nog wat regen uit de bomen, de vogels kwetterden uitbundig en de kleuren zijn prachtig in het gedempte licht. Helemaal blij. Met groetenTon